Tuesday 24 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : Susahnya Nak Kurus VS Senangnya Nak Kurus

Susahnya Nak Kurus VS Senangnya Nak Kurus

Ayat susahnya nak kurus lebih mudah disebut dari senangnya nak kurus. Tahukah anda, persepsi di minda anda adalah faktor utama kenapa susahnya nak kurus. Bagaimana hendak menukarkan persepsi SUSAH kepada SENANG KURUS ini?
1.What You Think is What You Get / Motivasi
tips diet
Motivasi Diri

Sematkan di dalam minda dan hati sepanjang anda berdiet. Gunakan ayat-ayat yang mudah dan senang. Contohnya ” Saya ingin jadi lebih sihat”. “Kalau gemuk saya akan sakit”. Sebut setiap hari selepas anda bangun tidur.
Ataupun boleh dalam bentuk fizikal. Contoh jika anda berhasrat mahu mendapatkan kembali badan size S seperti 3 tahun lepas, gantungkan baju bersaiz S kepunyaan anda di tempat yang anda boleh lihat setiap hari. Dan bayangkan betapa cantiknya anda memakai baju bersaiz S tersebut.
tips diet
Target Kurus Lebih Jelas
Tetapkan bila target anda itu tercapai. Jangan terlalu lama sampai bertahun-tahun pula ya.
2. Badan Kekal Sihat 
tips diet
Pilih Makanan Anda
Walaupun anda mahu kembali dengan saiz S, kesihatan  diri tetap di utamakan. Sekalipun ada berdiet , anda tetap perlu makan 3 kali sehari. Jangan skip makan! Jika anda skip makan, tubuh akan kelaparan dan tidak bermaya. Kemungkinan besar anda akan mendapat penyakit pula. Makan! Tetapi pilih apa yang anda makan. Biar perut berada di dalam keadaan tidak lapar dan tidak juga terlalu kenyang.
3. Kenal Jenis Kelaparan
tips diet
Jenis Tahap Kelaparan
Betul-betul Kelaparan (Starving) – Anda akan berasa kepenatan fizikal seperti pening dan hendak pitam atau lemah tidak bermaya.
Begitu Lapar Sekali (Extremely Hungry) –Anda akan berasa  kurang fokus dan cepat marah.
Sangat Lapar (Very Hungry) – Perut anda akan mula ‘berlagu keroncong’ serta didorong perasaan ingin menikmati makanan yang sangat kuat.
Lapar (Hungry) -Tubuh anda akan mula memberikan signal lapar, anda mula memikirkan soal makanan.
Neutral – Anda berasa tidak lapar, tidak juga kenyang.
Selesa (Comfortable) –  Badan anda berasa OK dan sudah cukup untuk makan.
Perut dah penuh (Full) – Lebih daripada mencukupi. Tubuh mengatakan “sudah-sudahlah’, tetapi fikiran pula mengatakan “jamahlah sikit lah…”–> INI BAHAYA!
Jadi cuba  kenali kehendak perut dan tubuh anda. Mulalah menikmati makanan apabila ada sudah berada di tahap LAPAR dan berhentilah pada tahap SELESA, bagi mendapatkan berat badan bersaiz S semula.
Dapatkan TESTIMONI KURUS dibawah.
Jadi, dapatkan SET DIET SIHAT sekarang juga.


***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment