Wednesday 25 December 2013

Shaklee Bintulu : ATASI GEGATA DENGAN NUTRIFERON SHAKLEE

Erm hari ni saya nak share TESTIMONI tentang GEGATA ..... creadit pada pemilik blog yang share kisah dia dan GEGATA ni.... memang seksa juga kena gegata ni...gatal satu badan...tak perlu saya cerita panjang lah ....jom baca kisah yang saya dapat dari blog di bawah :

http://vitaminibu.com/nutriferon-shaklee-bantu-atasi-gegata-atau-urticaria/

"Nak cerita tentang Nutriferon Shaklee ni kena mulakan dengan pengalaman saya yang agak dramatic ni :)  Sebelum anak sulung saya lahir, hampir 7 tahun yang lepas…..Saya amat risau dengan kemungkinan mereka akan mewarisi penyakit saya yang saya hidapi sepanjang zaman kanak-kanak saya iaitu urticaria rash.
Nutriferon Shaklee
Setiap hari berdoa supaya anak-anak tidak dihinggapi penyakit itu kerana saya merasai betapa menduganya penyakit itu.
semasa kecil saya akan bengkak satu badan termasuk bibir dan mata dan lidah setiap kali kena urticaria.
pegi klinik doktor akan bagi antihistamine jab untuk surutkan urticaria tu.
arwah opah saya banyak mebantu dalam rawatan tradisional di mana saya di dudukkan atas bara api yang mengandungi herba tertentu sambil satu badan diselubung dengan selimut tebal tujuannya untuk keluarkan peluh penyakit (menurut kata arwah)
alhamdulillah lepas rawatan tersebut memang saya terus takde kena urticaria dah kecuali semasa pregnant.
tapi perancangan ALLAH cantik, anak saya takde kena urticaria, tapi dapat penyakit lain pula yang pada pandangan mata manusia adalah 50kali lebih berat dari urticaria kot…..
sepatutnya saya doa, anak saya sihat sepanjang hayat, bukannya doa tak kena urticaria je….huhu….
alhamdulillah sekarang anak2 dah sihat….
baru2 ni anak saya aisyah mengadu nyamuk gigit dan menangis2 cakap nyamuk gigit banyak. saya pun periksa la gigitan nyamuk berkenaan, rupa-rupanya bukan nyamuk, tapi gegata / urticaria….
pantang penyakit ni pula adalah jangan garu, kalau di garu lagi merebak-rebak jadi besar….
anak saya pula tak tahu, di garunya habis urticaria itu
dah jadi besar sangat sangat ruam tu.

masa tu saya panik juga sebab taknak bagi antihistamin jab kalau boleh

so saya ambil garam dan sapu pada ruam tu
lepastu teringat ada Nutriferon
so saya bancuh satu sachet dengan air masak 2 oz

dan beri anak saya minum
alhamdulillah lepas 10 minit anak saya tidur lena

lepas tu dah takde dah gegata yang banyak-banyak tadi

Nutriferon Shaklee

So lepas ni sapa yang ada GEGATA ni bolehlah ikhtiar dengan NUTRIFERON SHAKLEE ni...
 Semua atas izin Allah jua...


  Apa yang best sangat Nutriferon Shaklee ni yang boleh membantu dalam merawat Urticaria rash atau Gegata....

Siapa yang mencipta Nutriferon Shaklee ni?

Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.*

Bagaimana Nutriferon Shaklee ni boleh tingkatkan imuniti?

Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*

Adakah terdapat Kajian Klinikal untuk menyokong Nutriferon Shaklee?

Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

Adakah Nutriferon Shaklee ni boleh didapati dari jenama lain selain Shaklee?

NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee. Sebagai suatu suplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi (NK) – menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem sains imunisasi ini.

Bagaimana Cara Pengambilan atau Cara Makan Nutriferon Shaklee?
  • Satu minggu sekali sahaja untuk mereka yang sihat, ATAU,
  • Satu paket sehari (atau, jika perlu),di minum bersama air. Sila minum secepat mungkin selepas dibuka kerana ianya mudah menyerap kelembapan.
Siapa yang memerlukan NutriFeron set ini?
  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.

Berminat nak dapatkan Nutriferon Shaklee??

Jom Dapatkan daripada saya ...anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA daripada saya :



Tumarawati Manshor [Ummi Zubari] Shaklee Independent Distributor [ID No : 892671]
  Call/Sms/Whatssapp : 013-8342092 FB : Ummi Zubari  Fan Pages : Ummi Zubari Corner

1 comment: