Tuesday 24 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : 5 Kesalahan Yang Sering Kita Buat Semasa Mencuci Muka


HOW TO WASH YOUR FACE
Memiliki kulit wajah yang halus mulus bak Dato Siti Nurhaliza memang menjadi idaman setiap wanita. Namun entah kenapa dimana silapnya, harapan kulis halus gebu menjadi menggerutu pula walaupun kita rajin mencuci muka. Nah! Cuba semak adakah betul cara anda mencuci muka? Adakah anda sebenarnya telah melanggar pantang larang? Erg..
HOW TO WASH YOUR FACE
Okay jom semak bersama-sama.
1. Terlalu ‘rajin’ Mencuci Muka 
Jika kamu memiliki pemikiran dengan sering membersihkan atau mencuci wajah, kamu akan memiliki kulit yang bersih terhindar dari jerawat itu adalah sebuah kesalahan. Mengapa demikian? Mencuci wajah terlalu sering justru dapat membuat kulit menjadi kering dan mudah teriritasi. Oleh karena itu kamu perlu menghindari mencuci wajah terlalu sering. Yang dimaksud mencuci wajah terlalu sering disini adalah mencuci wajah dengan menggunakan facial foam (sabun muka). Sebaiknya gunakan facial foam maksimal 2 kali dalam sehari agar kulit tidak kering.
PENCUCI MUKA BEBAS PARABEN
Ramai antara kita berpendapat jika kita sering mencuci muka, kulit kita akan terhindar dari jerawat. Maklumlah di luar sana penuh dengan debu-debu dan segala kotoran degil. Akibat sering mencuci muka (sehari sampai 4x) membuatkan kulit wajah mudah kering dan mudah rosak. Sering mencuci muka di sini adalah mencuci wajah dengan menggunakan pencuci muka. Cukuplah maksima 2 kali sehari anda mencuci muka menggunakan facial foam.
Cuci muka 5 atau 10 kali sehari dengan berwudhu’
2. Salah Memilih Produk Pencuci Muka
Pada masa kini, terdapat ribuan lambakan pencuci muka di pasaran. Lihat sahaja di supermarket. Dari yang semurah-murahnya sehingga yang semahal-mahalnya. Itu belum lagi di medium-medium maya seperti Facebook, Instagram dan sebagainya. Dengan testimoni-testimoni yang gempak dan kadang-kadang tidak masuk akal, membuatkan ramai juga yang hilang akal setelah menggunakannya tetapi kulit wajah makin teruk. Nasihat saya, buatlahs sedikit kajian tentang bahan kandungannya. Jangan terpengaruh dengan iklan (yang menggunakan artis-artis yang di bayar ratusan ribu ringgit dan sememangnya cantik). Pilihlah yang bebas dari bahan kimia yang berbahaya seperti Paraben.
Paraben ialah bahan kimia yang digunakan sebagai pengawet supaya produk seperti pencuci muka tahan lebih lama. Bahayanya paraben mempunyai struktur yang hampir menyerupai hormon estrogen yang boleh menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser pada payudara.
PENCUCI MUKA BEBAS PARABEN
PENCUCI MUKA NUTRIWHITE BEBAS PARABEN

3. Tidak Membersihkan Wajah Dengan Sebersihnya
Eh macam mana pula tu? Cuci muka tapi tak bersih pula. Maksudnya pastikan tidak ada sisa-sisa pencuci muka yang masih menempel di kulit wajah anda. Terutama di bahagian celah-celah hidung. Sisa-sisa pencuci muka ini akan membuatkan pori-pori muka tersumbat. Akhirnya kulit muka menjadi iritasi dan berjerawat.
4. Membilas Wajah Terlalu Cepat
Setelah puas hati satu muka telah dicuci dengan facial foam, jangan terburu-buru terus membilasnya. Tunggu 20-30 saat! Ini kerana pencuci muka yang anda pilih mempunyai khasiat untuk mencegah jerawat, mencegah minyak atau mengatasi kulit kering. Biar pencuci muka anda ‘bekerja’ dahulu. Kemudian barulah dibilas dengan sebersih-bersihnya sehingga tidak ada sisa-sisa sabun yang tinggal.
PENCUCI MUKA BEBAS PARABEN
PENCUCI MUKA ENFUSELLE BEBAS PARABEN
5. Mencuci Muka Kemudian Rambut
Ini yang sering terjadi. Malah saya juga sering melakukan kesalahan ini. Lepas ni kena tukar step semasa mandi :) Di saat kita telah selesai mencuci muka, wajah akan menjadi bersih dari segala kotoran. Namun, di saat kita mencuci rambut menggunakan shampoo, tentu sahaja kotoran dari rambut akan terkena muka. Alahai, sia-sia. Kotoran di muka hilang, kemudian melekat semula kotoran dari rambut.
Shampoo rambut dahulu, kemudian baru cuci muka
PENCUCI MUKA BEBAS PARABEN
Ini adalah produk penjagaa muka saya. Tahan lama sehingga 6-8 bulan. Bebas PARABEN. Harga berpatutan. Jika anda berminat boleh klik button di bawah ya.
PENCUCI MUKA BEBAS PARABEN
Jimat dan SELAMAT!
***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment