Tuesday 24 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : Kenapa Suami Setuju Saya Pilih Jual Produk Shaklee Bukan Jual Baju Baby?


Alhamdulillah, sudah hampir 5 tahun saya berkecimpung dalam perniagaan Shaklee. Asalnya cuma secara part time. Buat tambah income sikit-sikit jadi lah. Kemudian saya mula berfikir untuk serius dan membawa kepada keputusan drastik yang di pandang sinis oleh ramai orang iaitu “berhenti kerja dan bekerja dari rumah”. Kenapa saya pilih jual produk Shaklee tapi tidak menjual baju baby?
side income bersama shaklee
Mana satu ya...
Pada awal-awal berniat mahu berhenti kerja, saya pernah mencadangkan kepada suami untuk menjual baju bayi. Ini kerana masa tu Arissa pun masih baby jadi sukalah baju-baju baby ni. Syukur sahaja masa tu suami menghalang. Tetapi semasa saya suarakan untuk berhenti kerja dan memilih Shaklee sebagai sumber pendapatan saya tak pula dia menghalang.
Kenapa ya? Ini jawapan suami saya.

#1: Tak Perlu Modal Besar

side income bersama shaklee
Selamat duit suami..hehe

Tak percaya? Betul…tak perlu modal besar. Cuma yuran mendaftar jadi ahli je. Kalau saya pilih untuk berniaga baju bayi tentu sahaja perlu modal yang besar kerana kita kena beli dari supplier. Bukan beli sedikit. Beli banyak!

#2: Tak Perlu Sewa Premis/ Kedai

side income bersama shaklee
Sewa kedai
Kata jual baju. Haruslah ada premis. Memang boleh jual online. Tapi dengan adanya premis lebih mudah untuk menjual baju-baju kerana alaminya ibu-ibu suka nak pegang-pegang baju sambil membayangkan betapa comelnya bayi mereka memakai baju itu nanti. Premis di Miri adalah sangat-sangat mahal okay.

#3: Tak Perlu Ikut Trend

side income bersama shaklee
Pernah menjadi trend dan sekarang?
Supplement atau makanan tambahan sekarang adalah satu keperluan. Semua orang mulai sedar mencegah lebih baik dari mengubati. Jadi produk supplement sentiasa mempunyai pasaran meluas. Semua orang nak cantik, nak anak pandai, nak kurus, nak sihat dan macam-macam nak lagi. Jadi produk Shaklee bukan trend. Sekali dah try harus selamanya guna. Berbeza dengan barangan lain seperti tudung yang mengikut trend.

#4: Boleh Berbisnes di Mana-mana dan Bila-bila Masa

side income bersama shaklee
Santai tapi business tetap masyuk
Okay, berbalik dengan point #2: Tak Perlu Sewa Premis / Kedai. Perniagaan Shaklee membolehkan anda bercuti tanpa tutup ‘kedai’. Ini kerana ia boleh dilakukan secara online. Ia ‘automated business”. Baru-baru ini saya pergi ke Turki tetapi perniagaan tetap berjalan seperti biasa. Asalkan ada internet :)
Nasib saya ikut cakap suami 5 tahun lepas :)
***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment