Wednesday 25 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : 8 Tanda Awal Kanser Ovari

Cegah Sebelum Parah. Ketahui 8 Tanda Awal Kanser Ovari

Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua ,
Pernah dengar tak pasal penyakit Kanser Ovari dan bahaya jika anda di syakki mengidapnya?
Walaupun saya seorang wanita, kanser ovari adalah antara penyakit kanser yang jarang saya dengar, walaupun ia memang berlaku. Yang biasa saya dengar adalah penyakit kanser serviks dan kanser payudara.

Penyakit kanser, bila ia menyerang, ia bukan hanya menyerang wanita dewasa je tau.
Sekarang ni, penyakit kanser ovari dah semakin menular kepada kanak-kanak. Teringat cerita seorang sahabat saya, dia beritahu yang dia temankan adik yang masih berusia sekolah rendah, terpaksa kena bedah sebab mengidap penyakit kanser ovari. Kasihan adik dia kan, kecil-kecil dah di buang sebelah ovari dia.

Tahu tak anda, penyakit kanser ovari ini dikenali sebagai penyakit yang membunuh secara senyap. Sama seperti kebanyakan kanser lain, ia tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda dalam tempoh yang lama.

Sebab tu tidak hairanlah, bila seseorang itu di diagnosis mengidap kanser, biasanya sudah sampai tahap sederhana bahaya atau peringkat bahaya. Yang paling menyedihkan adalah, penyakit ini sudah merebak dan pilihan rawatan anda pula sangat terhad.
Terdapat beberapa tanda-tanda amaran awal yang anda boleh kenalpasti. Jika anda mendapati ada tanda-tanda ini pada diri anda, cepat-cepatlah buat pemeriksaan awal di hospital. Cek, mana tahu anda sakit kanser ovari atau tidak.

Pemeriksaan awal penting sangat, k. Ingat, buat rawatan awal, mungkin dapat mengurangkan risiko anda untuk berhadapan dengan maut.

Kenali 8 Tanda Awal Kanser Ovari:

tanda-kanser-ovari
1. Buncit perut atau bengkak : Saiz kenaikan bahagian perut anda, anda berasa kembung dan penuh dengan gas. Anda mungkin perasan bahawa beberapa pakaian rasa ketat di bahagian pinggang dan pinggul anda.
2. Sembelit dan lain-lain perubahan dalam pergerakan usus anda.
3. Sakit pelvis : Anda tidak berasa tidak selesa atau sakit di bahagian pelvik, dan kadang-kadang juga di dalam abdomen. Jika kesakitan anda berterusan, anda tidak perlu hanya berus ia jauh atau topeng dengan ubat tahan sakit. Kesakitan anda biasanya mahu memberi anda mesej penting.
4. Sakit pinggang : terutamanya jika ia memancarkan ke bahagian pelvis.
5. Kerap membuang air kecil : Anda berasa amat perlu untuk kencing dan atau anda perlu membuang air kecil dalam kadar segera. Ramai wanita mengalami masalah ini – tanda lemah otot lantai pelvik (yang boleh diketatkan atau kuatkan melalui senaman kegel), atau anda mungkin mempunyai jangkitan saluran kencing.
6. Hilang selera makan atau rasa kenyang dengan cepat apabila anda makan. Kehilangan berat badan yang tidak dijelaskan. Wanita biasanya gembira apabila mereka turun beberapa kilogram, tetapi ia tidak selalunya satu petanda yang baik.
7. Sakit apabila melakukan hubungan intim.
8. Keletihan : Rasa terlalu letih dan tenaga yang lemah.

Tanda-tanda bagi setiap individu yang mempunyai masalah atau penyakit kanser ovari ini adalah berbeza. Jadi anda perlulah peka dengan kesihatan diri & perubahan diri.


Faktor Yang Mungkin Mengundang Kepada Sakit Kanser Ovari
Punca sebenar kanser ovari tidak diketahui, tetapi terdapat beberapa faktor risiko yang boleh meningkatkan peluang anda untuk kanser ovari, jadi anda perlu mengambil kira tanda-tanda.

  • Umur : Wanita yang berusia lebih 50 tahun mempunyai risiko yang lebih besar untuk mendapat penyakit kanser ovari. 50 peratus daripada kanser ovari didiagnosis di kalangan wanita lebih 60. Ia tidak bermakna bahawa penyakit ini tidak berlaku di kalangan wanita muda. Sebagai contoh, sel tumor adalah lebih biasa di kalangan wanita yang lebih muda, tetapi sangat jarang berlaku.
  • Sejarah keluarga : Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang menghidap kanser ovari, kanser payudara atau kanser kolon, ia meningkatkan peluang anda mendapat kanser ovari.
  • Melahirkan anak dan haid : Wanita yang tidak pernah melahirkan anak mempunyai risiko yang lebih tinggi mendapat kanser ovari dan begitu juga wanita yang mula haid awal (sebelum mereka berumur 12 tahun) dan atau putus haid lewat selepas 50 tahun.
  • Ubat-ubatan : Dengan mengambil terapi hormon selepas putus haid atau menggunakan rawatan keseburan (jangka panjang dan dos besar) boleh meningkatkan peluang anda untuk kanser ovari. Sebaliknya, beberapa kajian menunjukkan bahawa pil kontraseptif oral mengurangkan risiko.
  • Faktor risiko lain : Ini termasuk merokok, obesiti, penggunaan alat kontrasepsi dan sindrom ovari polisistik.

Ada Tak Vitamin Shaklee Yang Boleh Bantu Pesakit Kanser Ovari?

Ya. Bagi mereka yang di sahkan kena penyakit kanser ovari, saya cadangkan anda untuk mengambil vitamin yang terdapat di dalam set ini. Tetapi, yang paling saya syorkan adalah vitamin yang tinggi kandungan antioksidannya seperti Vivix, Carotomax, Vita-E Complex dan SR Vita-C Plus.

Klik Gambar Untuk Membuat Pembelian Vitamin Set Kanser Ovari
Klik Gambar Untuk Membuat Pembelian Vitamin Set Kanser Ovari

Manfaat Vitamin Yang Terdapat Di Dalam Set Ini.
1. Vivix : Mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular
2. Nutriferon : Mempertingkatkan sistem imun
3. Carotomax : Melindungi sel dari radikal bebas & menghalang pertumbuhan sel kanser
4. SR Vita-C Plus : Mempertingkatkan sistem imun, membantu melawan sel kanser yang tertinggal di dalam tubuh selepas rawatan.
5. Vita-E Complex : Melindungi sel dari radikal bebas & menghalang pertumbuhan sel kanser
6. Garlic Complex : Mengecilkan saiz tumor, membantu dalam fungsi imunisasi badan
7. B Complex : Penting di dalam multiplikasi normal sel
8. ESP : Mempercepatkan pemulihan & memperlahankan pertumbuhan sel kanser
9. Meal Shakes : Imbangan vitamin dan mineral
10. Alfalfa Complex : Detoks, anti-inflamasi, anti-kulat
11. Herb-Lax : Pembersihan usus, detoks

 
***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment