Wednesday 25 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : PEPPERMINT-GINGER PLUS SHAKLEE: MENGATASI MASALAH ANGIN DALAM BADAN, GASTRIK DAN MORNING SICKNESS


Masalah angin dalam badan sememangnya sangat memberi ketidakselesaan. Angin dalam badan kebiasaannya berpunca daripada udara yang ditelan. Tahukah anda, apabila seseorang itu berada dalam keadaan tertekan atau stress, maka lebih kerap individu itu menelan udara tanpa disedarinya. Di Shaklee, terdapat Peppermint-Ginger Plus yang menjadi penawar kepada masalah angin dalam badan.

Peppermint-Ginger Plus Shaklee
Harga runcit: RM45.00

PERBEZAAN PEPPERMINT-GINGER PLUS SHAKLEE

Kombinasi 4 herba dari barat dan timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah angin dalam badan, loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

MANFAAT DAN KEBAIKAN PEPPERMINT-GINGER PLUS SHAKLEE

° Membantu melancarkan sistem penghadaman.
° Membantu mencuci usus dan perut.
° Membantu melegakan kembung perut.
° Membantu melegakan sakit tekak, batuk & selsema.
° Membantu mengurangkan masalah gastrik.
° Membantu mengurangkan masalah angin dalam badan.
° Membantu ibu mengandung mengatasi masalah morning sickness dan alahan.
° Membantu melegakan senak perut.
° Membantu mengatasi masalah mabuk laut atau darat.
° Melegakan sakit ketika haid.

KANDUNGAN NUTRISI DI DALAM PEPPERMINT-GINGER PLUS SHAKLEE

Kandungan nutrisi di dalam
Peppermint-Ginger Plus Shaklee

° Pudina (peppermint):
Melegakan otot perut kerana ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut atau darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit. Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang pengeluaran peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.

° Halia (ginger):
Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2000 tahun. Halia merangsang rembesan enzim salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit akibat haid serta loya dan mual angin ketika mengandung juga selepas melahirkan anak (semasa dalam pantang). Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia adalah berkesan sebagai penawar lain seperti merawat mabuk laut atau darat serta mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan mahupun pengembaraan.

° Pokok adas (fennel):
Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut dan melegakan gejala selsema.Selain itu juga, ia dapat membantu dalam menangani masalah alergi pada saluran usus.

° Cekur manis (anise):
Cekur manis telah lama digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Ia juga merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

Kandungan nutrisi di dalam Peppermint-Ginger Plus Shaklee
(dari kiri: Pudina, Halia, Fennel, Anise)

TESTIMONI PEPPERMINT-GINGER PLUS SHAKLEE


Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee mengatasi masalah angin dalam badan:
Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee
mengatasi masalah angin dalam badan
Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee mengatasi masalah gastrik:
Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee
mengatasi masalah gastrik
Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee mengatasi masalah morning sickness:
Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee
mengatasi masalah morning sickness #1

Testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee
mengatasi masalah morning sickness #2
***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….
  

No comments:

Post a Comment