Tuesday 24 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : Mahu Anak Perempuan yang Tinggi Lampai?


Ketinggian adalah sifat polygenic, bermakna ia dipengaruhi oleh beberapa gen yang berbeza. Mempunyai dua ibu bapa pendek tidak bermakna anda akan pendek, dan jika kedua ibu bapa anda tinggi tak bermakna anda akan menjadi setinggi gergasi!
Kalsium
Walau bagaimanapun, jika sebahagian besar keluarga di kedua-dua belah ibu bapa anda adalah pendek, kemungkinan adalah bahawa anda juga akan ‘kurang tinggi’. Namun jika anda mempunya ibu bapa yang pendek tetapi datuk nenek yang tinggi, kemungkinan anda juga akan tinggi. Yang sebetulnya  anda tidak tahu ketinggian sebenar anda sehingga mencapai pertumbuhan fizikal yang lengkap pada usia 20an.

Jika anda ‘kurang ketinggian’ dan mempunyai anak perempuan yang belum baligh atau datang haid, anda boleh memecahkan ‘tradisi kurang ketinggian’ ini. Pastikan semasa kedatangan ‘period yang pertama’ anak perempuan anda mengambil KALSIUM yang mencukupi sehingga 3 tahun. Ini kerana hormon estrogen yang dihasilkan pada tika ini boleh meningkatkan penyerapan kalsium di dalam badan. Kalsium membantu pembentukan tulang dan seterusnya boleh menambah ketinggian.

Setelah ‘tempoh akil baligh’ selesai, lebih kurang 3 tahun selepas period yang pertama, kemungkinan pertumbuhan ketinggian bagi perempuan akan berhenti. Jadi, bila anak perempuan anda sudah mulai datang haid, pastikan mereka mengambil kalsium yang mencukupi.

Apakah kalsium yang lengkap dan mencukupi untuk anak perempuan anda?
1) Remaja perempuan memerlukan 1300mg
2) Pastikan kalsium di ambil bersama Vitamin D dan Magnesium. Semak supplement kalsium anda. Vitamin D dan magnesium membantu dalam penyerapan optimum kalsium.
Anak anda tak suka minum susu? Anda boleh berikan OSTEMATRIX SHAKLEE kepada mereka. Senang ditelan. Cukup keperluan kalsium untuk satu hari.
Kalsium Shaklee
Ostematrix Shaklee
Jika anda mahukan anak perempuan anda tinggi ‘lampai’ boleh lah dapatkan Ostematrix Shaklee sekarang juga.


***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment