Sunday 22 January 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : BATUK BERDARAH SEMBUH DAN TAK PERLU LAKUKAN PROSES TEBUK UNTUK BUANG CECAIR

BATUK BERDARAH SEMBUH DAN TAK PERLU LAKUKAN PROSES TEBUK UNTUK BUANG CECAIR


Assalamualaikum.. Didoakan semua pengunjung blog ini di limpahkan rezeki dan sentiasa di dalam rahmat ALLAH. Sejak akhir-akhir ini banyak juga kita dengar ramai yang mendapat sakit batuk berdarah.Dalam bahasa perubatan batuk berdarah disebut hemoptisis yang mana keluarnya darah atau kahak berdarah dari paru-paru dan saluran pernafasan ketika batuk. Batuk berdarah ini tidak boleh dianggap remeh, ini kerana keadaan ini mungkin indikasi dari penyakit yang serius. Jika batuk darah dialami oleh golongan muda yang memiliki latar belakang kesihatan yang baik, biasanya ia bukan petanda kepada suatu penyakit yang serius, akan tetapi, jika orang yang mengalaminya memiliki latar belakang kesihatan yang buruk atau dia adalah seorang perokok, maka ada kemungkinan batuk berdarah ini adalah satu petunjuk kepada penyakit yang serius.
Pada permulaannya mereka akan berasa gatal tekak dan juga terasa ingin batuk. Apabila batuk ia akan disertai darah. Darah yang keluar biasanya berbuih dan juga warnanya merah terang. 

Antara penyebab terjadinya batuk berdarah adalah :
  • Batuk teruk secara berpanjangan.
  • Bronkitis. Batuk berdarah yang disebabkan oleh keadaan ini jarang menjadi serius atau mengancam nyawa pengidapnya
  • Bronkiektasis. Selain batuk berdarah, jenis penyakit paru-paru ini juga menyebabkan penumpukan lendir di dalam saluran napas.
  • Infeksi paruSelain batuk berdarah,ia akan mengeluarkan kahak berwarna atau bernanah, serta sesak nafas yang disertai demam.
  • Edema paru atau penumpukan cairanBatuk berdarah biasanya terjadi kepada pengidap edema paru yang juga didiagnosis memiliki masalah pada jantung. Darah yang keluar saat batuk akan memiliki tekstur berbusa dan berwarna merah muda.
Kakma ingin kongsikan pengalaman dari customer kawan kakma Pn Ida Ifaz yang mengalami batuk berdarah yang serius kerana jangkitan kuman pada parur-paru yang mana darah dah penuh sebelah paru-paru beliau.Tetapi setelah 3 hari konsisten makan vivix beliau udah beransur sembuh dan tak perlu melakukan proses tebuk untuk keluarkan cecair.
Ini kakma Kongsikan sharing dari puan Ida Ifaz.

Jika anda atau ahli keluarga yang mengalami masalah seperti di atas kakma sangat syorkan anda mengambil Vivix.Vivix adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
  • Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.
  • Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
  • Vivix merawat dari peringkat sel di mana vivix memperbaiki sel, mempertahankan sel,memberi tenaga kepada sel dan seterusnya meningkatkan prestasi sel.
  • Vivix bukan je terbukti boleh repair sel2 badan, DNA,tetapi repair otak dan metabolism juga. (ref: Jurnal of Neuroscience).
  • Produk ini halal, mendapat sijil daripada KKM dan beratus kajian klinikal telah dibuat untuk memastikan ia sentiasa berkesan, sentiasa mesra alam.

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment