Wednesday 24 September 2014

Pengedar Shaklee di Bintulu, Sarawak :Resdung Punca Jerawat Teruk

Assalamualaikum dah salam sejahtera.... macam menarik je entry ni saya dapat dari blog :

http://rezekisihat.com/2014/09/23/resdung/

Jom baca !!!!!

Apa Itu Resdung?

Resdung ialah salah satu penyakit berpunca daripada virus yang menyerang pada bahagian hidung dan menyebabkan hidung berair, gatal-gatal dan boleh merebak ke bahagian mata serta kepala.
Dikenali juga sinusitis, jika tidak dirawat akan menjadi lebih teruk. Sehinggakan ada yang terpaksa menjalani pembedahan pada bahagian hidung. Resdung juga boleh menyebabkan kanser hidung.
Semua manusia mempunyai resdung, cuma keadaan manusia itu tidak sama. Ada yang teruk dan ada yang biasa sahaja.

Simptom Resdung

Pelbagai keadaan atau simptom bagi yang mempunyai resdung dan setiap orang adalah berbeza. Antara simptomnya ialah :
  • Kerap bersin terutamanya pada waktu pagi
  • Mata dan hidung berair
  • Sakit kepala yang berlanjutan
  • Gatal-gatal pada bahagian mata dan hidung
  • Alahan pada makanan laut- bila makan akan menyebabkan kesan sampingan.
  • Jerawat teruk seperti bernanah dan jerawat batu
  • Hidung tersumbat dan menyebabkan deria bau terganggu
  • Selsema lambat sembuh dan berpanjangan
  • Bengkak gusi dan kerap sakit gigi
  • Nafas berbau

Kisah Saya Dan Resdung

Bercakap pasal resdung, saya teringat tentang masalah resdung yang di alami 2 tahun lepas. Kerana tersilap makan, wajah saya dipenuhi jerawat bernanah dan jerawat batu sehinggakan meninggalkan parut tebal. Parut-parut tersebut berwarna kebiruan seperti lebam.
resdung Saya memang suka bertukar-tukar produk penjagaan wajah. Setiap bulan pasti ada produk baru yang dicuba. Jika tidak memuaskan, saya akan tukar ke jenama lain.
Mempunyai jerawat teruk membuatkan saya tidak selesa dan malu untuk berjumpa klien. Memandangkan kerja saya akan berjumpa klien. Rakan-rakan sepejabat pandang semacam dan ada juga yang menjauhkan diri.
Saya terpaksa pantang makan minum dengan tidak makan makanan laut dan tidak minum ais. Saya langsung tidak sentuh makanan yang berunsurkan makanan laut seperti budu dan belacan.
Saya pernah berjumpa doktor pakar kulit dan doktor membekalkan saya antibiotik untuk jerawat, krim dan pencuci. Rawatan yang disediakan juga memakan belanja yang tinggi iaitu mencecah ratusan ringgit.
Namun, tiada perubahan. Lalu seorang kawan sarankan saya untuk mencuba sejenis produk kosmetik tempatan.
Alhamdulillah, jerawat mengecut dan parut semakin pudar. Tetapi itu hanyalah rawatan luaran. Selepas memperolehi kulit wajah yang sihat, saya mula tidak berpantang. Merdeka daripada berpantang.
Selepas berkahwin dan mempunyai seorang anak, resdung menyerang lagi bila mana saya makan makanan laut, akan keluar jerawat dan kerap bersin. Pada masa tersebut, saya sudah berhenti memakai produk kosmetik kerana tidak mempunyai masa menghias diri.
resdung
Selepas mencuba Set Resdung Shaklee
Kawan-kawan mencadangkan saya menggunakan Set Resdung Shaklee. Alhamdulillah, alergi saya semakin berkurangan. Saya tetap makan makanan laut kerana itulah makanan kegemaran saya. Setiap kali selepas makan makanan laut, saya akan makan Alfalfa Complex sebagai persediaan untuk alergi.

Set Resdung Shaklee Penawar Resdung Terbaik!

Terdiri daripada 3 jenis vitamin iaitu, Alfalfa Complex, B Complex dan Sustained Release Vitamin C Plus.

Alfalfa Complex mampu mengurangkan masalah alergi, gatal-gatal dan juga membuang toksin dalam badan. Untuk pengetahuan anda, makanan laut menghasilkan banyak toksin.

B Complex pula mencantikkan dan memperbaiki masalah kulit. Membantu proses penyembuhan jerawat serta mengecutkan jerawat.

Sustained Release Vitamin C Plus membantu memudarkan parut sekaligus mengecutkan jerawat. Mengatasi masalah selsema berpanjangan akibat resdung.

Bagi saya, Set Resdung Shaklee adalah yang terbaik kerana mampu menyelesaikan masalah saya tanpa kesan sampingan. Tambahan pula, ianya selamat, dan semulajadi tanpa bahan kimia.

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_


UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment