Monday 21 September 2015

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : 8 Manfaat Semulajadi Bawang Putih Untuk Kesihatan

credit :http://ummihusna.com/8-manfaat-semulajadi-bawang-putih-untuk-kesihatan/

Bawang putih merupakan ramuan yang sering digunakan dalam masakan harian kita. Selain dapat menambahkan perisa dan kesedapan dalam masakan, bawang putih juga mempunyai pelbagai manfaat untuk kesihatan tubuh badan kita. Saya sendiri amat gemar makan bawang putih namun tidak semua orang suka akan baunya.

Mungkin ramai dari kalangan kita yang kurang ambil tahu tentang manfaat dan kelebihan yang ada pada bawang putih ini. Jom sama-sama kita tengok apa khasiat bawang putih ini suapaya lepas ni ramai-ramai kita banyakkan pengambilan bawang putih.

1) Antibiotik yang selamat dan semulajadi.
Sejak turun temurun bawang putih digunakan sebagai antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka masa panjang untuk meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

2) Menghalang Alergi Pada Kulit.
Bawang putih dapat mengahalang penyakit-penyakit berkaitan alergi seperti kulit dan hidung sensitif, sinus, asthma, selsema dan hepatitis.

3) Melancarkan Sistem Penghadaman.
Bawang putih dapat melancarkan sistem penghadaman dan mengatasi masalah seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman, menentang bakteria H. pylori dan mengahalang dari berlakunya gastrik.

4) Menstabilkan Tekanan Darah.
Pengambilan bawang putih secara konsisten dapat menstabilkan masalah tekanan darah yang dihadapi.

5) Fungsi Detoksifikasi.
Bawang Putih mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum, kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Ia juga mampu melindungi sel-sel darah dari termusnah oleh logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.

6) Menurunkan Kolesterol.
Bawang putih dapat menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kepekatan darah serta mengurangkan bekuan darah. Ia juga meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

7) Mencegah Kanser.
Pengambilan bawang putih mampu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kanser iaitu Nitrosamine.

8) Menstabilkan Kandungan Gula.
Manfaat lain bagi bawang putih ialah dapat menstabilkan bacaan gula dalam tubuh kita.

Keistimewaan Garlic Complex Shaklee
Shaklee mengeluarkan vitamin bawang putih atau lebih dikenali sebagai Garlic Complex Shaklee. Apa yang istimewanya tentang Garlic Complex Shaklee ialah ia diperbuat daripada bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA pada waktu musim panas. Ia juga dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Alicin Aktif kerana tidak semua tablet garlic yang dijual di pasaran mengandungi allicin aktif ini.

Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Ia juga di diadun menggunakan estrak herba Rosemary dan Spearmint serta mengandungi  pelbagai vitamin E  untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh manusia.

Pengambilan 2 biji Garlic Complex adalah bersamaan 2 ulas bawang putih segar. Setiap botol Garlic Complex Shaklee mempunyai 60 tablet dan harganya hanyalah RM47.50. 

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
TUMARAWATI BINTI MANSHOR
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment