Wednesday 21 September 2016

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : Tips menangani stress

Tips menangani stress by Ummi Zubari..

sebagai seorang ibu bekerja..business online lagi..handle sendiri tiga anak lelaki berusia 4-8 tahun..tiada maid... of coz dunia saya huru hara juga !!..
kadang saya rasa lagi letih bila berada di rumah... kalau di office saya masih boleh tidur masa lunch hours...yup... tanpa gangguan... saya hanya keluar lunch hours jika ada cod atau pos barang customer...

di rumah.. erm.... ummi sibuk di bilik... keluar bilik jumpa anak sedang bermain...penuh sepah satu rumah... saya tak nak terlalu kerap melarang anak...biarlah mereka main...dari duduk diam hadap tv or ipad..no...no... saya prefer rumah sepah..at least mereka berkomunikasi sesama mereka..itu lebih mesra !!
tapi... of coz lah...serabut kan..tp malas nak fikir...hahaha..
so apa yang saya buat...


1. positif.. anggaplah rumah bersepah ni sementara sahaja..anak2 sedang membesar..sel otak tengah berhubung..tp selepas main of coz wajib gotong royong mengemas..

2. me time - saya pilih zumba... jogging...facial.. dan sesekali makan dengan kawan... bawa anak outdoor activity..senaman pun wajib untuk stamina..

3. amalkan suppliment... untuk cukupkan nutrisi dalam badan..kalau tak nanti mudah letih..lesu..bertambah pulak stress kan..

4. perlu ada amalan rohani.. berhubung direct dengan Allah..jangan banyak harap padah makluk.. pergi kelas agama..taklim etc..jumpa sahabat2 yg sering mengingatkan kita pada Allah..

5. bahagi kerja rumah dengan anak2.. pastikan anak kita dari kecil dah ada rasa tanggungjawab.. etc..tlg kemas rumah..cuci toilet..

6. jangan lupa berdoa dengan Allah.. supaya di jauhi kita dari stress... hingga memudaratkan diri kita sendiri..


***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
UMMI ZUBARI
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092
atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment