Tuesday 3 November 2015

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : KENAPA PERLUKAN VITAMIN C UNTUK MENGURANGKAN BERAT BADAN ( LEMAK DI BADAN )


Vitamin C dan Lemak di Perut
vitamin C yang mencukupi adalah penting untuk metabolisme lemak yang betul. jika kita itdak mendapat Vitamin C yang mencukupi akan menyebabkan berat badan meningkat dan ukuran pinggang semkain membesar. Mereka yang tidak mendapat vitamin C yang rmencukupi cenderung untuk mempunyai lebih banyak lemak di perut walaupun penurunan berat badan secara keseluruhan. sebab tu ada orang kurus, tapi perut buncit.

Vitamin C diperlukan untuk penghasilan molekul yang digunakan dalam pengoksidaan, atau metabolisme, tisu lemak. Tanpa vitamin C yang mencukupi, badan anda tidak dapat menggunakan lemak yang tersimpan. Badan anda masih menghasilkan tisu lemak untuk tenaga, tetapi tidak dapat menggunakannya. Ini menyebabkan penumpukan lemak, terutamanya di kawasan perut a.k.a buncit.

Vitamin C dan Senaman
Kekurangan vitamin C membawa kepada penurunan dalam penggunaan lemak semasa latihan, menurut "Metabolisme Pemakanan." Malah semasa menjalani aktiviti yang berat, badan tidak mampu untuk memetabolismekan lemak tanpa vitamin C. Ini dapat menjelaskan mengapa sesetengah orang tidak mengurangkan berat badan walaupun senaman yang kerap: mereka itu mungkin kekurangan vitamin C. Dengan vitamin C yang mencukupi, anda mungkin meningkatkan potensi pembakaran lemak anda semasa latihan sebanyak 400 peratus.
kajian

Vitamin C meningkatkan kehilangan lemak sebanyak kira-kira 30 peratus, menurut "Jurnal American College of Nutrition." Dua puluh peratus daripada orang dewasa Amerika tidak mendapat cukup vitamin C, dan oleh itu terdedah kepada ketidakupayaan untuk membakar lemak. Walau bagaimanapun, dengan mendapatkan tahap yang mencukupi vitamin C, anda boleh secara drastik meningkatkan peluang anda untuk kehilangan lemak perut.

Fakta mengenai Vitamin C

 
Vitamin C adalah vitamin larut air dalam kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran. Sebagai vitamin larut air, C tidak disimpan dalam badan dan kelebihan yang ditiadakan dalam air kencing. Ini bermakna anda memerlukan vitamin C setiap hari.
Badan anda menggunakan vitamin C untuk membaiki tisu yang rosak dan memulakan pertumbuhan kulit, tendon, tulang, gigi dan saluran darah. Vitamin C juga antioksidan, dan boleh memainkan peranan dalam pencegahan kanser, penyakit jantung dan artritis.

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
TUMARAWATI BINTI MANSHOR
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment