Sunday 15 November 2015

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU :4 FAKTA tentang Shaklee support israel (BETUL KE?

 

# COPYPASTE DARI BLOG :http://www.salwasaleh.com/2014/07/4-fakta-tentang-shaklee-support-israel.html

4 FAKTA tentang Shaklee support israel

Assalamualaikum wbt

Sehari dua ni penuh pulak la wall di FB dan bermacam msg di Whatsapp tentang isu ni.
Wah wah wah

Memang isu panas pun ni
Biar betul Shaklee ni?
Kt Malaysia dah berjuta orang pakai Shaklee, sampai hati Shaklee nk khianati kesetiaan mereka?

Tak adil la kalau betul mcm ni.

Eh, tapi betul ke ha?
Dah 2 3 tahun isu yang sama akan ditimbulkan 
Setiap kali Gaza kene attack aje, timbul la isu ni
Yang herannya, macam bermusim. Kejap ade kejap tkde.


FAKTA 1: WEBSITE KENESETH ISRAEL

Maka berbondong-bondonglah screenshots dan gambar yang diedarkan di laman sesawang tentang website ini yang terang-terangan menyokong Israel. Betul la tu. Mmg la organisasi tu sokong pun. Yang jadi masalah adalah sebab ada logo Shaklee kat situ. Jadi Shaklee sokong Israel la ni? Cuba belek balik website tu dan baca betul- betul. Selain logo Shaklee yang di tepek kat situ, ade tak lagi kaitan yang boleh di link kan dengan Shaklee? Tkde?  Then jom kita faham kenapa la logo Shaklee tu ade tertepek kat situ




FAKTA 2: LOGO SHAKLEE SEBAGAI 'AFFLIATE'

Kat website itu ade letak logo Shaklee. Bukan logo Shaklee aje, logo Amazon pun ade letak kt situ. Kt US, kita letak logo camtuh, orang tekan pastu orang beli ikut logo tu, kita dapat la commission. Macam ni panggil Internet Marketing lah. Bese pegi blog yang glemer pastu bersepah button dan logo macam Nuffnag dan sebagainya? Macam tu la konsepnya.

Jadi ape pulak masalah website ni nak letak kt situ button Shaklee. Dah kalau jual Shaklee dan boleh dapat commission kalau ade orang beli dgn Shaklee dengan tekan button tu, dah tentu la diorang nak letak. 

Shaklee Malaysia pun baru je implement sistem ala-ala macam ni panggil e-Sell. Hangpa nak beli Shaklee Online sendiri pun dah boleh. Kt blog saya ni pun dh ade mende tu. Nk infi lanjut baca kat sini: Beli Shaklee Online


FAKTA 3: DIA HANYALAH INDIVIDU

Dalam Keneseth punya organisasi ni dah tentu la ade ramai orang. Ditakdirkan, salah sorang Board of Director dia yang masih kekal hingga la tahun 2015 sok, nama David Miller atau kat website tu nama glemer dia dok bubuh adalah Dave Miller

Beliau ni Shaklee Independent Distributor. Maknanya die individu yang mendaftar dan jadi ahli dan jual Shaklee. Komisen dan bonus yang diterima adalah 100% hak mutlak dia. Jadi dia nak pakai kot mana pun dia punya suka la. Cuma dalam kes ni dia mmg nk bagi  bonus dia kat Israel, macam mana pula nk larang die?

Mcm kita, duit kita tu syarikat bagi sebagai gaji ke bonus ke dah jadi duit kita la. Takkan syarikat kita cakap hang tk boleh derma ke organisasi sekian sekian kalau tak gaji hang kene sekat. Boleh ke mcm tu? Kita nak derma Gaza ke, Syria ke, nk berzakat ke, nak belanja mak abah ke itu ikut suka kita la.


FAKTA 4: MANAGEMENT SHAKLEE MALAYSIA DAH AWARE

Macam dikatakan sebelum ni, isu ni dekat 3 tahun dah kot. Master master dah bawak pi meeting dengan management Shaklee Malaysia. Tapi macam point 3 kat atas, depa tak boleh nk buat apa. Itu hak die nk iklankan button tu kt website die, dan hak die utk sumbangkan kat badan mana pun die nak. Tkde undang-undang pun boleh stopkan.


KESIMPULAN:

Saya secara peribadi boikot barangan yang ade kaitan dengan Israel dah 10 tahun.
Bukan sekejap. 
Nak tahu cerita panjang boleh  baca kt sini: AKU DAN BOIKOT

Sebelum saya join Shaklee pun saya dah aware dah pasal isu ni
Saya telanjang kan abes abesan Shaklee ni
Halal tak Shaklee ni?
Betul ke Shaklee ni MLM yang patuh syariah?

Semua dah kaji
Jadi bila timbul lagi macam ni, tanggungjawab saya la nk bagi korang paham

Jika anda ingin juga boikot secara peribadi atas alasan barangan Shaklee dari USA, saya hanya minta baca  2 link berikut termasuk penjelasan UZAR disini tentang fatwa Prof Yusof Qardhawi dan kemudian buatlah keputusan sebijaknya: 

1) http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/572-hukum-mcdonald-kfc-maxis-a-syarikat-yahudi.html

2) http://www.zahirahhafizan.com/2014/08/sudah-sampai-masakah-untuk-memboikot.html

Ok?

Chill..
Elakkan baca headline semata-mata ye

Pesanan ini dibawa khas oleh,



 
***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
TUMARAWATI BINTI MANSHOR
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment