Monday 24 November 2014

Wanita PENGEDAR SHAKLEE BINTULU :Berusia 40 Tahun Ke Atas Dan Berbadan Besar Wajib Baca Entri Ini !!!

  Assalamualaikum dan selamat pagi.... awal pagi dah saya jumpa entry rakan shaklee kami.... ia berkenaan masalah lutut !! mana tak saya ngeri saya sekarang ni pun selalu ada masalah lutut...naik tangga pun ada rasa sakit2... maybe faktor saya ni kurang ambil kalsium dan badan pun agak berisi... adoi...tak boleh lah saya pandang remeh masalah ni lagi...makin lama di biarkan makin parah kan...mencegah lagi baik dari mengubat !!!

Jom baca kisah yang di kongsi di blog ni :

http://www.mariafirdaus.com.my/2014/11/wanita-berusia-40-tahun-ke-atas-dan-berbadan-besar-wajib-baca.html
 
Kisah Mak Long Saya

Baru baru ini, saya terbaca di Facebook saudara saya, mak dia kena buat operation di lutut untuk tukar tempurung lutut.


Ini gambar besi yang dimasukkan sebagai ganti lutut yang original.

Sekarang, baru tukar lutut disebelah kanan. Tak lama lagi, nak kena tukar yang sebelah kiri pula. Even doktor menasihatkan beliau untuk tukar dua dua lutut serentak.

Tadi saya telefon saudara saya ni, bertanya khabar mak long saya. 

Dia cakap, "Mak long menyesal tukar lutut ni. Operation dia sakit sangat. Sampai sekarang masih menyesal."

Then, dia tambah lagi. 

"Lepas ni tak nak tukar dah lutut yang lagi satu."

Masalahnya.....

Apa yang menjadi masalah adalah, tak boleh tidak. Lepas ni mesti terpaksa tukar lutut yang sebelah kiri.

Sebabnya macam ni. Bila kita tukar lutut dengan besi, kaki yang letak besi itu akan sakit.

So, bila kita berjalan. Kita akan letakkan beban disebelah kaki yang lagi satu.

Disebabkan itu, dalam tempoh satu tahun, lutut sebelah lagi pula yang akan rosak dan mahu tidak mahu terpaksa tukar lutut sebelah tu juga dengan besi.

Kos Pembedahan

Untuk makluman anda, jika dilakukan di hospital swasta kos untuk operate sebelah lutut antara RM12k - RM15k.

Untuk kedua dua belah lutut anggaran dalam RM25k ke RM30k.

Jika nak ke hospital kerajaan, boleh juga. Tapi kena tunggu satu jangka waktu yang lama. Sebab ini tak termasuk dalam kategori 'emergency'.

Adakah ia percuma?

Ya, ia percuma. Tetapi hanya untuk kos pembedahan yang percuma. 

Kita perlu beli sendiri besi itu dari pembekal.

Dan kos satu besi itu sahaja adalah RM8,000, ini untuk sebelah lutut sahaja ok. Kalau dua dua belah, RM16,000.

Ini bukan main main, ini serius.

Ketahui Punca Mengapa Ramai Wanita Sakit Lutut?

Biasanya, wanita yang akan mengalami masalah sakit lutut.

Terutama, MEREKA YANG BERBADAN BESAR.

Masalah akan mula terasa apabila mereka berumur 40 tahun. Sebelum tu macam ok sikit.

Sebenarnya, wanita banyak kehilangan kalsium akibat mengandung dan juga menyusu.

Ketika mengandung dan menyusu, banyak kalsium dari tulang wanita akan 'ditarik' untuk pembinaan tulang baby. 

Ia sedikit sebanyak memberi kesan kepada lutut.

Selain itu, apabila wanita berbadan besar berjalan banyak pada usia muda, berat badan akan tertumpu kepada bahagian lutut.

Di sini terdapat satu lendiran yang berfungsi melancarkan pergeselan antara lutut atas dan lutut bawah.

Jika badan besar dan berjalan banyak pada usia muda, lendiran ini akan 'haus'. Akibatnya, lutut atas akan bergesel dengan lutut bawah.

Kesannya, sakit bahagian lutut yang melampau sehingga tak boleh nak berjalan.

Macam Mana Nak Elak Hadapi Masalah Sakit Lutut Ini?

Bagi mengelak masalah ini, seseorang wanita DIGALAKKAN MENGAMBIL SUPLEMEN GLUCOSAMINE untuk menambah lendiran dibahagian lutut.

Dalam Shaklee, dicadangkan untuk ambil Set Kesihatan Sendi dan Tulang.

Insya Allah, ia akan membantu penghasilan lendiran baru dan juga menguatkan tulang wanita tersebut.

Biasanya, masalah sakit lutut ini hanya boleh diselesaikan jika dibuat langkah pencegahan pada peringkat awal.

Jika sudah terlalu sakit, tiada pilihan melainkan terpaksa menjalani pembedahan yang kosnya menelan belanja puluhan ribu ringgit.

Baca Pengalaman Emak Saya Yang Terpaksa Operate Untuk Tukar Lutut. KLIK DI SINI

Kalau anda baca, saya yakin anda tak mahu mengalami masalah ini.

Bertindak Sebelum Terlambat

Jika anda berminat untuk mendapatkan Set Kesihatan Sendi Dan Tulang dari Shaklee, anda boleh menghubungi saya. Insya Allah, saya akan berikan konsultansi percuma kepada anda.

Dan yang paling penting, saya akan berikan cara makan yang betul.

Ingat yer, kalau ambil suplemen yang betul tapi cara makan tak betul, saya takut ia tidak memberi kesan seperti yang diharapkan.

Semoga dengan usaha pencegahan ini, Allah memberikan kesihatan terbaik kepada kita untuk terus bekerja dan beribadah kepada Nya dengan sempurna. Amin..

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_



UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….
 

No comments:

Post a Comment