Monday 24 November 2014

Pengedar Shaklee Bintulu :Kentut Vagina: Apa Yang Perlu Wanita Ambil Tahu ?

CREDIT : 

http://www.permatacintaku.com/2014/11/kentut-vagina-apa-yang-perlu-wanita-ambil-tahu-supaya-tidak-tergugat-keharmonian-rumahtangga.html

Pernah dengar tak kentut vagina? Dengar namanya sahaja sudah ngeri apatah lagi mengalaminya. Wanita sangat perlu mengambil berat tentang ini kerana ia boleh jadi sesuatu yang mengganggu keharmonian rumahtangga. Biar betul?

Kentut vagina terjadi bila angin memasuki ruang vagina yang sepatutnya tidak berlaku jika rahim anda tidak longgar. Maknanya kentut vagina boleh berlaku disebabkan rahim anda yang longgar.

Kebiasaan boleh berlaku pada wanita yang pernah melahirkan anak. Ambil berat ye wahai wanita kerana perkara ini mungkin juga boleh mengganggu keharmonian rumahtangga (walaupun sepatutnya tidak patut berlaku) tapi kalau boleh kita elak, lebih baik elak sebelum berlaku perkara yang tak diingini.

Ada banyak kes yang berlaku isteri ditinggalkan oleh suami hanya kerana masalah seksual. Puan B telah menceritakan kepada rakannya tentang kisah beliau yang dahulunya menderita diabaikan oleh suami yang telah pun meninggalkannya tanpa nafkah setelah beliau menghadapi masalah rahim longgar akibat masalah kesihatan.
Sampai hati dia doktor, saya ada masalah ini pun setelah mempunyai enam orang anak. Bukan anak-anak orang lain tapi dari perkongsian hidup kami suami isteri juga. Bila saya hadapi masalah dengan sistem reproduktif ini, dia tinggalkan kami tanpa khabar berita..
Pastinya tiada siapa yang menyangka perkara itu boleh berlaku. Namun hati seorang lelaki tidak semua begitu yang hanya memandang hubungan seksual sebagai perkara paling penting. Ada ramai lagi lelaki dan suami di luar sana yang sangat bertanggungjawab.
masalah suami isteri sebab kentut vagina

Apa Punca Berlakunya Kentut Vagina?

Dari segi saintifik vagina adalah satu tiub berotot dan berdinding membran sepanjang 7-9 cm yang menghubungkan pangkal rahim ke bukaan faraj. Biasanya angin akan masuk melalui kelopak besar labia (labia majora) jika rahim anda dikatakan longgar. Dalam keadaan biasa angin tidak boleh masuk melalui sini.

Kentut vagina boleh berlaku bila otot-otot kemut sudah hilang keanjalan lagi, masalah peranakan jatuh ataupun disebabkan oleh proses melahirkan yang berulang kali. Biasa dengar kan bila kita dalam tempoh berpantang, mak kita dulu suruh “sengkak” kan. Iaitu untuk angkat peranakan yang dilakukan oleh bidan. Yang bab sengkak tu Mak Jemah tak berani nak komen lebih sebab tidak pasti dari segi perubatan dibolehkan atau digalakkan atau tidak.

Bila kita faham yang vagina adalah satu tiub berotot, jadi secara lojiknya jika ia sudah mula kendur, banyak masalah yang akan berlaku seperti vagina yang boleh dimasuki angin yang akan menghasilkan keadaan seperti kentut. Masalah lain bagi rahim longgar adalah kencing tidak lawas. Sebab itulah sebagai wanita kita digalakkan berdehem semasa membuang air kecil untuk membolehkan saki baki air kencing dapat keluar dengan sepenuhnya.
cara elak kentut vagina

Bagaimana Nak Kesan Kita Mengalami Kentut Vagina

Anda boleh rasa keadaan ini terutama apabila kita dalam posisi sujud. Selepas melahirkan lazimnya faraj akan mengembang dan jadi lebih teruk selepas menopos. Apabila dalam posisi sujud, anda boleh merasakan ada keluar angin dari faraj anda dan ia bukanlah kentut biasa, kentut faraj tidak berbau. Jika ianya berbau anda kena rujuk pakar ditakuti ada masalah lain.

Cara Mengatasi Kentut Vagina

Anda boleh membuat senaman kemutan ataupun dipanggil senaman “kagel” untuk menguatkan lantai pelvik. Cara membuatnya senang sahaja iaitu dengan kemut otot pelvik anda selama 5 saat dan rehat 5 saat. Ulang sehingga lima kali setiap sesi dan seeloknya boleh dilakukan bila-bila masa. Sambil duduk tengok tv pun boleh buat.
Bagaimana nak tahu kemutan yang betul? Ia adalah seperti anda menahan kencing. Buat berulangkali senaman ini akan memberi kesan yang baik kepada otot lantai pelvik.
Semoga kisah Puan B tidak berulang pada kita semua dengan mengambil segala langkah berjaga-jaga dengan menjaga kesihatan dan kebersihan vagina. Tidak bermakna proses penuaan dan proses kelahiran boleh dijadikan lesen untuk kita tidak mempedulikannya. Jaga sebelum terlambat kerana bila lambat tidak akan ada gunanya lagi kan?

Kaedah Pengambilan Supplement/Vitamin Untuk Mantapkan Dalaman Wanita

Saya suka nak cadangkan ALFALFA COMPLEX sebagai jalan keluar untuk masalah ini. Ini kerana alfalfa ini adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Wow!
alfalfa untuk keintiman dalaman wanita
Manfaatnya sangat banyak untuk keintiman wanita terutama juga bagi masalah keputihan. Keputihan yang teruk boleh mengganggu hubungan intim juga tau.  Ianya lebih kepada cara untuk selesaikan masalah keputihan dan dalaman wanita. Untuk kuatkan otot pelvik jangan dilupakan senaman kagel tadi ye.
Kita tengoklah apa kata mereka yang dah cuba:
Puan Maria:
askum…
juz nk share..ada kwn sy guna alfafa..sebelum nie dia ada masalah keputihan..alhamdulillah dgn izin Allah, after guna alfafa keputihan berkurangan dan keintiman semakin mengkagumkan..dia ckp suami dia pun tersenyum lebar..Alhamdulillah syukur sgt2..hepi saya dengar..

alfalfa untuk keputihan
Puan Mazlifah:
3 pg n 3 mlm. KonSisten insyaAllah lps time period 2 minggu dh nmpk kesan.
I loooiiikeeee alfalfa…..

testimoni alfalfa untuk keintiman
Puan Rashidah:
Salam,sya nak kongsi pasal ALFAFA… sebelum mencuba saya banyak baca testimonial dr internet dan saya tnya dealer saya Fai Shaklee ok ke guna alfafa utk keintiman suami isteri?? ..
mula mcm x percaya bila kata alfafa ni boleh mengembalikan tisu2 dalaman faraj kita (mengetat),hilangkan kputihan,dll…..
saya pulak ibu yg dah beranak 1 dan hati saya teringin nak mencuba…sya beli dan guna 1 minggu,kbetulan masa tu Miss ”P” datang selama seminggu.,sminggu tu makan alfafa,….slpas Miss P dh x de saya bersama dgn suami…
mlm tu muka suami sya agk confiuse gitu,mcm2 persoalan dia ajukan pd saya….dia tnya saya makan apa smpai jadi mcm ni..lain macam benar rasanya…
hati sya berbunga2,ketawa dlm hati pun ada…sbb dia x pnh tgur pun…Miss ”V” saya ada kelainan dan berbeza dr hari2 yg sebelumnya..hati happy sgt…kalu boleh nak truskan makan alfafa…a
agar en.suami boleh tsenyum& bahagia selalu…..

testimoni alfalfa untuk masalah keintiman suami isteri

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_

UMMI ZUBARI
SID 892671



call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….
 


No comments:

Post a Comment