Monday 2 December 2013

Shaklee Bintulu : SHAKLEE DAN PENGURUSAN RUMAH TANGGA..

Sebelum kawin saya pernah juga mengamalkan segala
macam jamu dan herba… vitamin macam tak pernah rasanya…

Saya ambil semua untuk kecantikan semata-mata
sebenarnya….tak terfikirpun demi kesihatan..hehe..NAK CANTIK JE…

Saya dulu masa zaman bekerja..saya tinggal menyewa 
bersama rakan-rakan…. so memang urus diri sendirilah…
kadang saya rasa penat sangat…. balik kerja memang terus landing
je depan tv….layan tv….dan terus tertido…mudah sangat letih dan lesu…

Masa tu boleh lah kan…sapa nak marah…. urus makan minum
sendiri je….kalau rasa malas masak tak payah lah makan..

Suatu hari….saya bust check kesihatan…saja… selepas keluar result
doktor maklumkan kepada saya yang darah saya ada banyak satu
benda ni…tak ingat..punca nya dari produk herba yang saya ambil..

Lepas tu saya tak berani lagi…lagipun harga herba tu agak
mahal juga…dalam rm98 untuk dua minggu…
bayangkan berapa kalau sebulan…

Lepas kawin kehidupan tak banyak berbeza…almaklum masa tu
PJJ ngan encik suami…still layan feel masa zaman anak dara
masih boleh bermalas-malasan..hihi

Selepas ada anak kehidupan berubah…. memang kejutan budaya pun ye..
lagi2 anak sulung saya sangat congek  time tu…dan hanya
kami berdua…. memang DOWN sangat time tu…LETIH sangat…

saya masa tu tak de ambil apa2 produk secara konsistant…
selalu je tukar2…. tak de yang berjaya buat saya JATUH CINTA…

Masuk anak kedua…kerja semakin bertambah…LETIH BERGANDA…
banyak sangat benda yang kena urus satu masa….

sampai satu peringkat saya naik buntu…. tak tau nak buat apa 
dahulu…memang tak terurus lah…rumah memang selalu je
tongkang pecah…. lepas balik kerja …saya hanya memasak dan 
kemudian layan anak….tidurkan anak…akhirnya saya pun tertidur…

so kerja2 rumah semakin banyak tertangguh… suami memang ada tolong..
tapi faham2lah….tak sama kalau kita sendiri yang uruskan…

saya mula tertarik dengan shaklee selepas terbaca iklan 
tentang jeragat… sebab masa tu jeragat agak berleluasa juga
kat muka saga ni…kalau ikutkan saya dah lama kenal shaklee
tapi taklah kenal sangat pun…masa tu tak minat pun… sebab ingat mahal…

lepas terbaca tentang iklan jeragat tu…erm terus nak cuba…
tapi tak konsistant sebab tak lama pas tu peknen pulak….
lepas anak dah masuk tiga….kerja semakin bertambah2222…
sampai satu peringkat saya rasa nak nangis je…LETIH SANGAT…
saya full time working mum… balik rumah sambung lagi kerja…
masa tu memang stress sebab macam tak cukup masa rehat..hehe…

entah macam mana lepas asyik terbaca promo kat wall teacher
anak saya yang kini jadi upline saya….saya macam tertarik

so mulanya dia rekomen Alfalfa untuk detox…masa tu
saya baru tahu..rupanya harga shaklee tak de lah mahal sangat…

sebab nak beli ESP dengan harga ahli…saya join free membership...
masa tu PROMO OMEGA GUARD…tak sangka ianya menjadi BUSINESS
pulak….mula2 BONUS 2 angka…pas tu 3 angka…then 4 angka…
MAKIN JATUH CINTA saya… makin teruja sebab nak WAHM…

saya yakin satu hari nanti cita-cita saya akan tercapai…

Apa yang paling saya seronok…dah kurang rasa letih…RUMAH TANGGA
lebih teratur…kerja rumah makin mudah bagi saya…sebab badan rasa cergas semacam…
saya pun tak mudah rasa stress….semua saya buat dengan senang hati…
memang kalau letih ni jiwa kacau….sebab tu saya rasa TAK RUGI makan
SUPPLEMENT SHAKLEE untuk kecergasan saya…
selain untuk jaga KESIHATAN dan of coz untuk KECANTIKAN..

BAGI SAYA SHAKLEE BUKAN LAGI KEHENDAK
TAPI SATU KEPERLUAN UNTUK MEMUDAHKAN 
SAYA MENGURUSKAN RUMAH TANGGA…
BUKAN SATU PEMBAZIRAN KALAU MEMBELI
SUPPLEMENT….TAPI SEBAGAI AWARD UNTUK DIRI SENDIRI…


 'ummi dah tak mudah letih…so dapatlah masak selalu
untuk anak2 ummi..'

'ummi kena cergas mental dan fizikal ….tengoklah apa 3 hero ni buat'

 'sebab ummi dah tak mudah letih…bolehlah masak lauk-pauk pelbagai jenis'
 'ummi kena aktif sebab 3 hero ummi semakin lasak dan aktif'

 'inilah produk shaklee yang kami sekeluarga ambil dan guna'

 Akhir kata…jika anda seorang ibu yang mudah letih…
atau tak kira sesiapa pun anda yang pentingkan KESIHATAN ,
KECERGASAN dan KECANTIKAN saya
memang sangat syorkan anda mula mengambil 
SUPPLEMENT SHAKLEE…. 

KENAPA…

SEBAB IA SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI...

Untuk info lanjut…boleh hubungi saya…

TUMARAWATI MANSHOR
CALL/MSG/WHATSAPP ; 013-8342092



No comments:

Post a Comment