Monday 16 April 2018

3 Sebab Mengapa Vitamin Shaklee Bagus!


Credit : Azeni Ahmad
Apa yang bagus sangat tentang vitamin Shaklee?
Tak bahaya ke makan vitamin Shaklee lama-lama?
Buah pinggang rosak ke?
Kenapa pengguna Shaklee ambil vitamin Shaklee sampai 30-40 tahun?
Banyak persoalan sebenarnya untuk mereka yang baru mengenali “apa itu Shaklee?”

Risau dan takut nak makan vitamin Shaklee. Pula kalau makan pun bila sakit sahaja. Bila dah sihat terus stop. Katanya takkan bergantung dengan vitamin.
Aiseh..
mengapa vitamin shaklee terbaik
Jom saya kongsikan point penting disini.

Apa yang bagus sangat tentang vitamin Shaklee?

1.Hanya Saintis Terhebat di Shaklee

Semua vitamin Shaklee dihasilkan oleh saintis di bawah Shaklee sendiri. Memang Shaklee ada team saintis khas untuk sentiasa mengkaji dan meningkatkan keberkesanan produk Shaklee itu sendiri.

Sebab itu untuk pengguna Shaklee tegar mesti akan tahu tentang stok AJHT (advanced joint health tablet), Zink dan Vitamin C suatu ketika dulu kehabisan sampai bertahun lamanya. Disebabkan kandungan yang di upgrade kan hingga terpaksa dapat kelulusan KKM dulu.
Saya kongsikan beberapa barisan saintis Shaklee iaitu:

i) Dr Forrest Shaklee
Beliau adalah pengasas Shaklee.
Tengok nama pun dah tahu kan?
Beliau adalah seorang doktor. Pemerhatian beliau dapati pesakit yang terlebih makan (overfed) tapi masih kekurangan nutrisi (undernourished). Dari situ beliau percaya, kekurangan nutrisi adalah punca kepada macam-macam penyakit.
Mulai dari itu, beliau sangat menekankan kepentingan pemakanan untuk kekal sihat. Sehingga, pada tahun 1915, Dr Shaklee berjaya mencipta “vitalized minerals”; vitamin moden pertama di dunia. Malah, asal usul perkatan “vitamin” juga dikatakan daripada produk ini.

ii) Dr Yasuhiko Kojima
Saintis daripada Jepun dan juga penerima PhD in Medical Science dari Universiti Tokyo, merupakan saintis pertama di dunia yang menjumpai Interferon. Kemudian, baru saintis barat meneruskan kajiannya. Beliau berjaya menjumpai Interferon semasa membuat kajian tentang vaksin smallpox.
Dan beliau sendiri terinspirasi dengan konsep “harmoni with nature” yang diterapkan oleh Dr Forrest Shaklee; setelah 40 tahun mengkaji, beliau akhirnya berjaya menemui sumber semulajadi yang mampu membantu badan kita menghasilkan Interferon sekaligus menguatkan immuniti tubuh.
Itulah produk yang kami gunakan sampai hari ini, Nutriferon Shaklee.

iii) Dr Elizabeth Blackburn
Seorang pemegang PhD dari University Cambridge, ialah Nobel Prize Winner of Medicine pada tahun 2009. Beliau banyak mengkaji tentang Telomeres, pangkal Kromosom yang bertanggungjawab memelihara Kromosom kita daripada rosak.
Dr Elizabeth Blackburn berjaya menemui Telomeras; enzim yang memperbaharui Telomeres.
Macam complicated pula dengar kan!
Secara umumnya kita hanya perlu tahu, penemuan ini sangat penting di bidang Medicine sebab Telomeres adalah biomarkers terpenting dalam menjangkakan jangka hayat (health span & life span) seseorang.
Dan Dr Elizabeth Blackburn yang hebat ini juga berada dalam Scientific Board Advisor Shaklee.
barisan saintis di Shaklee
iv) Dr Gladys Block
Ialah Professor Emerita di Berkeley University California. Professor Emerita ni macam title Professor Emeritus yang Dr Khoo Kay Kim (sejarahwan negara yang terlibat dalam menubuhkan Rukunegara) nie dapat.
Dr Glady Block pernah buat kajian tentang bagaimana vitamin boleh bagi impact pada kesihatan dan bandingkan dengan kesihatan mereka yang tak makan vitamin.
Tetapi semua syarikat vitamin menolak untuk buat kajian atas vitamin masing-masing atas sebab business kan. Kalau Dr Glady nie dapat keputusan yang vitamin nie tak berkesan, lagi memalukan sebab akan dipublishkan umum keputusannya.
Habis periuk nasi company tue kan.
Hingga la Dr Glady nie berjumpa dengan CEO Shaklee iaitu Roger Barnett tentang hasrat beliau ini untuk dibuat kajian atas pengguna Shaklee.
Hasilnya?
High impact research dalam dunia Nutrisi hingga dinamakan “Landmark Study”.
 
v) Dr Bruce Daggy
Beliau pernah berkhidmat sebagai Vice President (VP) Research & Development (R&D) untuk GlaxoSmithKline; syarikat Pharmaceutical gergasi dunia. Namun, selepas membaca jurnal Landmark Study Dr Gladys Block, beliau jadi sangat impressed. Impressed dengan keberkesanan produk Shaklee sampai begitu sekali.
Ya lah kan, tidak pernah ada mana-mana syarikat yang berani membuktikan produk mereka begitu lama; hingga 40 tahun menggunakan Shaklee.
Beliau juga sangat tertarik dengan motto yang diperjuangkan Shaklee; dijamin berkesan, dijamin selamat & dijamin semulajadi.
Teruja nak jadi sebahagian daripada revolusi industri kesihatan, beliau bersetuju untuk berkhidmat sebagai Senior VP untuk R&D Chief Science Office di Shaklee, hingga sekarang.
Dengan barisan saintis dalam Shaklee, apa yang anda dapat point disini?

(1) Shaklee bukan produk picisan yang dibancuh belakang rumah tau. Juga bukan produk yang cuma ada marketing department tanpa sebarang ahli saintis.
Tapi Shaklee dibangunkan oleh saintis terhebat dunia.
Syarikat vitamin mana yang ada Pemenang Nobel Prize di dalamnya, selain Shaklee?
Hihihi.

(2) Barisan saintis Shaklee adalah graduate dari university yang sememangnya bagus dan diiktiraf di dunia.

(3) Shaklee bukan sahaja hasilkan produk terbaik di dunia tetapi juga falsafah yang diperjuangkan untuk mengimbangi dunia kita yang semakin rakus.
Sebab itu ‘Harmony with nature”.
Kajian landmark study Shaklee

2. Semuanya Dibuktikan Dengan Sains

Produk Shaklee adalah Proven Science. Apa yang “Proven Science” tentang Shaklee nie?
i. In House Research
Kebanyakan vitamin ataupun suplemen pasaran kita hanya claim semulajadi dan organik katanya. Tetapi sejauh mana boleh semulajadi dan organiknya?
Sekadar nak claim untuk lariskan produk masing-masing!
Tidak pada Shaklee. Shaklee jamin produk mereka 100% semulajadi, tiada pengawet, tiada bahan kimia. Sesuai dengan falsafahnya yang “harmony with nature”.
Malah, Shaklee menghabiskan ratusan juta USD untuk uji berkali-kali bagi memastikan setiap produk yang dikeluarkan bebas racun, kekal pure/potent & komposisinya tetap stabil semasa delivery.
ii) Clinical Study oleh Pihak Ketiga
Selalu orang fikir kan. Ada saintis sendiri boleh la buat kajian lepas tue buat keputusan semua nya positif. Ala syok sendiri gitu kan.
Shaklee tak pernah nak syok sendiri. Sebab memang Shaklee bagi pada pihak ke tiga untuk buat kajian klinikal yang tiada langsung kepentingan.
Untuk pengetahuan semua kajian klinikal juga bermaksud dilakukan ke atas manusia sendiri bukan tikus ataupun haiwan eksperimen ye.
Lebih jujur kan?
iii) Landmark Study oleh Pihak Ketiga
Landmark Study ni mengkaji “betul ke multi-vitamin ni ada kesan untuk jangka masa panjang?” yang dilakukan oleh Dr Glady.
Kajian ini membandingkan keputusan untuk:
  • Orang yang tak makan apa-apa vitamin
  • Orang yang macam vitamin brand popular lain
  • Orang yang makan vitamin Shaklee.
Dalam kajian ini, orang yang makan vitamin Shaklee sudah menggunakannya sekurang-kurangnya 20 tahun. Ya, 20 tahun! Malah, banyak yang dah gunakannya selama 30-40 tahun!
Kalau sememangnya anda pandai baca jurnal, boleh dapatkan softcopy lengkap jurnal tersebut di http://www.landmarkstudy.com/

Hasil kajian Landmark Study membuktikan,
– Pengguna Shaklee terbukti lebih sihat daripada yang tak makan apa-apa vitamin dengan yang makan vitamin jenama popular yang lain.
– Pengguna multi-vitamin jenama lain punya lebih tinggi risiko untuk kencing manis, serangan jantung, stroke & penyakit koronari lain, berbanding tak ambil apa-apa vitamin.
Pengguna Shaklee iaitu NASA

3. Diiktiraf NGO & Atlit Antarabangsa

Nak tahu tak siapa yang mengiktirafkan vitamin Shaklee?
i. Agensi Kerajaan NASA
Angkawan iaitu Scott Kelly yang merupakan manusia paling lama pernah menetap di ISS; setahun lamanya, juga konsisten menggunakan produk Shaklee sepanjang berada di sana.
ii. Atlit Terbaik Dunia
Syarikat lain kalau nak ada kaitan dengan atlit dunia, mereka hanya sekadar “sponsored by”. Pemain bola kelab terkemuka, pakai baju yang ada tulis nama syarikat & timang sikit-sikit, selesai. Kemudian, gunakan gambarnya itu di billboard jalanan atau video youtube, dengan harapan “orang yang tengok ni sure akan beli produk aku sebab rasa akan jadi macam dia lepas guna”.
Padahal, atlit tu tak guna pun produk tu.
Dibayar untuk bergambar saja.
Atlit Shaklee berbeza. Kalau anda perasan, ia bukan “sponsored by”, tetapi “powered by”. Maknanya, atlit tersebut memang betul-betul menggunakan produk Shaklee untuk kekal sihat & perform untuk sukan taraf dunia iaitu Olimpik.
Produk Shaklee juga diuji dalam misi-misi mencabar yang lain. Contohnya, 1983 American pertama yang daki gunung Everest tanpa bantuan oksigen juga ‘powered by Shaklee’.
Begitu juga penerbangan tanpa henti mengelilingi dunia dengan Voyager pada 1986 dan first ever recorded expedition ke kutub utara bersama National Geography pada tahun yang sama.
Pengguna Shaklee
iii. Diiktiraf Macam-Macam NGO
Admin paling kagum bila Shaklee diiktiraf sebagai syarikat pertama di dunia yang dapat pensijilan zero-carbon footprint.
Maknanya, Shaklee sangat menitikberatkan soal sustainability sampai mereka tak mahu alam semulajadi ada sebarang kesan hanya sebab kita ambil nutrient daripadanya untuk dijadikan produk. Sebelum & selepas Shaklee, alam masih bersih seperti sebelumnya.
Komitmen Shaklee terhadapat semulajadi tidak terhenti pada produk, tetapi kepada kesemuanya. Pensijilan Friends of Sea, iaitu Shaklee hanya ambil sumber ikan yang diluluskan, yang tidak memberi kesan kepada ekosistem hidupan laut.
Dianugerahkan EPA Climate Leaders sebab berjaya capai net-zero greenhouse emissions bertahun-tahun.
Nampak tak, betapa hebat pengguna Shaklee?
Jika anda buat keputusan menggunakan Shaklee, sememangnya anda seorang hebat dan sayangkan kesihatan anda hingga ke tua.


**jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_


UMMI ZUBARI
SID 892671
013-8342092
 
atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment