Monday 22 August 2016

Pengedar Shaklee Bintulu : Shaklee's Landmark Study

Kenapa Roger Barnett (Chairman & CEO) Berani Wujudkan Landmark Study Untuk Shaklee?

Sebenarnya kisah kecintaan Roger terhadap Shaklee ni bermula selepas beliau dan keluarganya sendiri merasa kesan yang positif setelah mengguna produk Shaklee. Untuk pengetahuan semua, anak Roger adalah seorang pengidap asthma yang agak kronik suatu ketika dahulu.
.

Setelah berjumpa dengan pelbagai doktor pakar dan mencuba pelbagai jenis ubat serta produk, penyakit anak beliau masih juga tiada penawarnya. Sehinggalah beliau 'berkenalan' dengan Shaklee dan mengambil keputusan untuk menggunakan Set Penjagaan Rumah Get Clean Shaklee untuk kediaman beliau.
.

Apa yang menakjubkan, anak beliau tidak lagi diserang asthma setelah bbrp lama mereka menggunakan Set Get Clean Home ini. Rupa-rupanya anak Roger alah dengan habuk dan kotoran yang berada di persekitaran yang juga menjadi punca kepada penyakit asthma.
.

Setelah Roger menerajui Shaklee Corp., beliau mengarahkan supaya satu survey & kajian saintifik dijalankan terhadap produk Shaklee demi membuktikan kepada orang ramai tentang keberkesanan dan kehebatan Shaklee berbanding brand lain.
.

Kajian ini dijalankan oleh pihak ketiga yang tidak mempunyai kepentingan dalam Shaklee iaitu sekumpulan saintis dan penyelidik dari University of California, Berkeley yang diketuai oleh Dr. Gladys Block. Dr Block merupakan salah seorang pakar atau ahli epidemiology di USA.
.

Kalau korang nak tahu, Landmark Study ini amat berisiko sekiranya resultnya nanti tidak memihak kepada syarikat kerana hasil kajian mesti diterbitkan kepada umum iaitu dalam peer review journal. Tapi Roger Barnet tidak risaukan tentang result yang bakal diperolehi kerana beliau amat yakin dan percaya dengan keberkesanan produk Shaklee.
.

Kajian telah dijalankan terhadap lebih 1000 orang responden yang mempunyai 3 kriteria berikut:
° Mereka yang tidak mengambil sebarang suplimen tetapi mengamalkan diet sihat.
° Mereka yang mengambil suplimen jenama lain.
° Mereka yang mengambil suplimen Shaklee.
.

Apa yang memeranjatkan, sebagaimana yg ditunjukkan dalam graf yang dah kongsikan kelmarin, result menunjukkan bahawa orang yang mengambil suplimen jenama lain yang paling berisiko untuk mendapat penyakit-penyakit kronik seperti diabetes, darah tinggi dsbgnya.
.

Korang fikir kenapa agaknya ya? Makan suplimen tapi lagi mengundang risiko penyakit? Haa..yang ni tak nak cakap apa-apa lah, korang fikir-fikirkan sendiri lah. Sebab tu juga banyak syarikat suplimen yang tak nak buat Landmark Study ni. Takut diorang kantoi nanti..:D
.

Dan untuk pengetahuan korang juga, Shaklee adalah satu-satunya syarikat suplimen yang berani mengambil risiko ini. Jadi, kalau kami cakap Shaklee ni bagus, korang tak boleh nak marah ya sebab ada bukti berdasarkan Landmark Study ni..;) ;) ;)
.
.
.
Jadinya, jomlah cepat-cepat beralih kepada brand yang lebih Berkesan, Selamat, Semulajadi, Halal dan diiktiraf oleh KKM. Apa lagi kalau bukan SHAKLEE!
.

So ..apa lagi..dah tiba masanya anda bertukar brand ...shaklee pilihan tepat..


***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
UMMI ZUBARI
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment