Tuesday 21 October 2014

Shaklee Bintulu :Anda Selalu Keletihan, Sakit Badan, Lenguh, Kejang, Sakit Gigi?

Assalamualaikum dan petang...nak share apa kata pengguna ostermatrik... menarik sangat sharing dari beliau..jempu baca ye....

####################################

Assalamualaikum,

Anda biasa ada masalah keletihan, sakit-sakit badan, lenguh-lenguh, kejang, sakit gigi dan seangkatan dengannya? Haa..berita baik untuk anda, sekarang ni dah ada penyelesaiannya.

Maria nak kongsikan produk Shaklee yang terlaris di pasaran, iaitu Ostematrix, gabungan Calcium Magnesium yang lengkap dengan Vitamin D.

Kalau anda jenis yang tak gemar minum susu, Maria ni pun sama. Maria boleh minum susu perisa chocolate dan strawberry, tapi sangatlah tak baik untuk kesihatan sebab terlalu manis.


Sejak Maria pregnant dan breastfeed, barulah Maria belajar minum susu Anmum. Itu pun kena campur dengan nestum. Maria nak hilangkan bau susu tu.

Sebelum ni, sejak pregnant hingga Maria bersalin, badan Maria selalu rasa sakit-sakit. Sakit pinggang, sakit punggung, kaki cramp dan bermacam-macam sakit lagi. Pendek kata, nak beralih posisi tidur pun sakit.

Kadang kadang rasa macam nak nangis.

Ada kalanya, Maria terpaksa kejutkan Firdaus suruh urut bila kaki cramp malam-malam.

Maria rasa mungkin badan Maria ni kekurangan kalsium.

Masa pregnant, Maria ada ambil supplement kalsium biasa yang beli kat farmasi, tapi macam tak berkesan sangat.

Maria ceritakan pengalaman Maria ini kepada biras Maria, Ainul.

Kemudian, Ainul berkongsi dengan Maria pengalaman beliau menggunakan Ostematrix ini semasa mengandung dan bersalin. Pengalaman ini pun ada beliau ceritakan di sini.

Selepas bersalin anak kedua, Maria mula amalkan Ostematrix macam yang Ainul suruh. Ostematrix ni salah satu vitamin dalam Set Bersalin & Menyusu Shaklee.

Alhamdulillah, selepas Maria amalkan Ostematrix ini, sakit-sakit dan lenguh-lenguh badan dah hilang. Subhanallah, Alhamdulillah!

Kenapalah masa pregnant dulu Maria tak jumpa produk ni.

Sekarang ni, badan pun rasa lebih segar dan ringan je bila bangun pagi. Syukur Alhamdulillah.

Bila Maria start kerja, Maria pun ‘share’lah dengan kawan-kawan Maria di office, especially yang tengah pregnant dan breastfeed.

Rupa-rupanya ramai sangat kawan Maria ada masalah yang serupa. Masa pregnant, mereka sakit pinggang, sakit punggung, kaki cramp, sakit gigi, dan segala ‘mak nenek sakit’ lagi.

Maria ceritalah pengalaman Maria yang sama dengan mereka.

Rupa rupanya, kaum ibu rasa sakit masa pregnant dan masa menyusu sebab kekurangan kalsium. Banyak kalsium dalam badan ibu dah diserap oleh baby dalam kandungan dan jugak disalur kepada baby melalui susu.

Kalau kalsium dalam badan ni tak ditambah balik, sakit-sakit badan akan terus kekal walaupun lepas bersalin dan bila dah stop breastfeeding.

Sebab tu lah normal untuk para ibu ada masalah sakit gigi, sakit-sakit badan dan mudah dapat osteoporosis (penyakit tulang rapuh). 



See, betapa besarnya jasa dan pengorbanan seorang ibu yang mengandung dan menyusu kan.. Para bapa sila ambil perhatian ye!! :)

Alhamdulillah, ramai kawan-kawan Maria di office yang dah cuba Ostematrix ni.

Antaranya ada seorang kakak yang tengah pregnant 7 bulan, lepas makan Ostematrix dan ESP Soy Protein Powder, terus dia rasa lebih bertenaga dan hilang sakit-sakit pinggang dan punggung.

Lagi seorang kawan Maria pulak selalu sakit-sakit kaki dan lutut lepas bersalin. Sekarang sakit tu pun dah hilang lepas makan Ostematrix.

Alhamdulillah, kesan yang cepat dan ketara. Seronok dapat bantu orang lain menjalani kehidupan dengan lebih sihat.. :)

Ostematrix ni juga bagus untuk mengurangkan sembelit, especially untuk ibu menyusu. Kalau ada masalah susu merudum masa datang period, Ostematrix pun dapat membantu meningkatkan penghasilan susu..

InsyaAllah...Kiranya, Ostematrix ni memang terbaiklah! A must item in your Set Bersalin dan Menyusu.

Ostematrix ni pun bagus untuk lelaki. Especially yang bekerja keras membanting tulang 4 kerat. Kalau tulang dah rapuh, macam mana nak bekerja untuk mencari rezeki yang halal kan..

Cara Pengambilan:-

Bagi mereka yang minum susu setiap hari, ambil 2 biji sehari sebelum tidur malam.

Bagi yang langsung tak minum susu, ambil 4 biji sehari sebelum tidur malam untuk membekalkan keperluan kalsium harian anda.

Thanks for reading! :)
 
##################################################
 
Best tak sharing dari beliau ???

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_


UMMI ZUBARI
SID 892671


call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….
 
 

No comments:

Post a Comment