Thursday 22 May 2014

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : RAHSIA AWET MUDAKAN OTAK !!

Assalamualaikum dan petang....terjumpa ni dalam web Mama Faiz...macam menarik je...

Saya kongsikan disini beberapa perkara yang boleh kita lakukan untuk mengasah otak agar awet muda dan cerdas. 

*Belajar bahasa baru - Belajar bahasa asing ni bagus yer untuk otak. Ia membina jalur baru dalam otak kita... Kelas bahasa Mandarin dah start last week..nextweek kelas bahasa Arab.. nanti saya nak belajar gak bahasa perancis, jepun... bukanlah nak expert berpidato bagai..tapi sekurang2nya saya boleh bercakap dan faham apa yang mereka tuturkan.   

*Belajar alat musik - sy teringin nak belajar kelas piano...apa lagi yer.. 

*Melancong -- mulakan dengan perjalanan didalam negeri,jika ada cukup bajet, boleh berjalan2 ke luar negeri/negara. sebab tu saya suka melancong. Duit ada, apa lagi..jaalan lah..yer tak?...simpan banyak2 pun belum tentu itu milik kita.. tapi yang kita keluarkan dan belanjakan, itulah milik kita.. tapi pastikan kita belanjakan ke arah yang berfaedah dan bermanfaat..hihihi 

*Melakukan aktiviti sukarela- membentuk jaringan dengan orang baru juga bagus untuk kesihatan otak. Bagi saya, bila saya turun padang, jengah program magika anak2 bisnes..haa tu part of my aktiviti sukarela..hihi..sebab berpeluang jumpa orang2 baru.. refresh otak...kasi awett mudaaa 

*Hadapi cabaran hidup.. bukan lari dari masalah- ramai yang lari daripada masalah dan cabaran sedangkan perkara2 itu lah yang Menjadikan otak sihat. MasyaAllah.. Hebat sungguh kuasaNya...betul tak.. sesungguhnya Allah tu sayang dengan kita maka diberinya kita cabaran dan ujian sebab nak bantu otak kita sihat dan awet muda... jadi lepas ni kalau dapat cabaran, terima dengan terbuka.. anggap ianya latihan untuk otak..prektis jadi awet muda... conquer your fear 

*Olahraga - part ni saya kurang sikit.. hihi.. Kena paksa diri ni. register dah gym, tapi arrghhh asyik skip je..hihi.. 

*Main game 

*Mendaftarkan diri di mana2 kelas - kelas ilmu berkaitan leadership, management, account, manage duit, soft skill,kelas renang, kelas memasak, kelas blog, kelas..hmm macam2 kelas boleh register 

*Mempelajari teknologi baru 

#UNTUK KECERGASAN OTAK PULAK BOLEH AMBIL OMEGA GUARD SHAKLEE...



***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
TUMARAWATI BINTI MANSHOR
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment