Sunday 11 May 2014

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : Kenapa urin jadi kuning terang selepas makan B-complex?

Assalamualaikum dan malam semua...

Malam ni nak share tentang B complex....saya ni sebelum ni memang dah amal B complex.. tapi saya ambil dr klinik panel kami.... saya mula berminat lepas dapat tahu artis Norjuma memang pengamal B complex...hihi....

Tentu ramai yang tertanya-tanya kan....adakah normal urin kuning lepas pengambilan B complex ni...

Jawapannya ye...sebab b complex shaklee ni memang berwarna kuning >... 

B-complex yang bewarna kuning tu lah penyebabnya....Kalau kita ingat balik, masa belajar SAINS tingkatan 2 kot, kita ada belajar tentang jenis2 vitamin. Ada vitamin larut air dan ada vitamin larut lemak (A, D, E dan K). B-complex adalah termasuk dalam vitamin larut air dan tidak disimpan di dalam badan, seperti beta-karotena dan vitamin E. Disebabkan sifatnya yang larut air, maka ianya akan dikeluarkan bersama urin apabila tidak diperlukan oleh tubuh.

Perubahan warna urin  bergantung kepada jenis Vitamin B yang anda ambil, tak kiralah apa2 brand sekalipun, termasuklah Shaklee. Vitamin seperti Vitamin B1 (thiamine), Vitamin B3 (niacin) dan jugaVitamin B6 (Pyridoxine) dikenali sebagai berwarna putih dalam bentuk semula jadi mereka. Oleh itu,tiada perubahan ketara dalam warna urin anda. Tapi, Vitamin B2 (Riboflavin) adalah berwarna jingga dan oleh itu, ia juga mungkin menjadikan urin anda berwarna jingga / kuning terang. 



Jadi tak perlu risau. Semua ni normal. Kalau urin  tak bertukar warna, itu patut korang risau. Maknanya vitamin B korang tak larut air. Tak larut air, macam mana sel2 nak serap? Tapi, kalau korang tak nak warna urin jadi kuning terang, korang minumlah air putih banyak2. Conform urin korang jadi tiada warna. Tak percaya? Sila cuba.

Satu botol ni ada 120 biji...makan sebiji sehari je pun...so tahan lah 4 bulan..

Harga ???

Murah sangatlah...berbaloi...

***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
TUMARAWATI BINTI MANSHOR
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092
atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment