Sunday 24 February 2013

Ulang tahun pertama sebagai WAHM.. its priceless

Ni dapat pun story dari rakan FB saya Mama Faiz..

http://www.mamafaiz.com/search/label/Hidup%20Ku

Alhamdulillah...berlalu sudah hari kedua di bulan Ramadhan.. rasanya masih belum terlambat utk saya wish Selamat Menjalani ibadah berpuasa buat semua customer2 saya,buat sahabat2 saya... baik di alam realiti or alam maya yang sering melawat blog MFC ini.. Mohon maaf juga utk semua salah silap .MOga kita semua dikurniakan badan yg sihat sepanjang bulan ini.. utk kita gunakan sebaik2nya.....mengutip bonus2 yg Allah dah janjikan utk hamba2Nya...bukan setakat bonus didunia jer... kita dapatkan dua2 okay...Pendek kata puasa bukan alasan utk tidak bekerja.. .Dan bila sebut tentang kerja.. sedar tak sedar... hari pertama bulan puasa tahun ni merupakan ulangtahun pertama saya menjalani tugas sebagai seorang WAHM.. Work at Home Mom..Kejapnya masa berlalu.. dah setahun dah saya resign meninggalkan Petronas Carigali.. no regret.. Betul ni.. tak tipu.. bukan kata tak sayang.. tapi saya lebih sayangkan apa yg sy lakukan sekarang... tak terlintas pun rasa menyesal biar apa pun org kata...Malah saya bersyukur....kerana saya dapat melakukan sesuatu yg saya suka.. saya bebas ..sayalah bos kepada diri saya sendiri..ahaha.. (of course dengan doa restu suami dan anak dan sahabat2..kalau tidak.. tak kemana saya)

Jadi apa yg saya rasa selepas setahun bergelar WAHM?..Hmm.. agak speechless gak.. first- sebab rasa mcm cepatnya masa berlalu.. alih2 eh..dah setahun.. rasa mcm semlm je saya kelam kabut full time kat rumah.. (dan sekrg masih lagi kalut2 plus kelam kabut mcm anak 10 org.. haha).. tapi yg pasti.. saya rasa happy sangat.. -sebab usaha keras selama ni dlm biz online saya dah membuahkan hasil.. Alhamdulillah... perasaan teruja dengan feedback customer2.. feedback anak2 buah .....bukan sahaja dari segi kesihatan tapi dari segi income.. dan byk lagi.... adalah priceless.. Tiada apa dlm dunia ni yg dpt byr harga tu yer.. sbb tu ada pepatah kata... to be happy for a lifetime.. make others happy... dan sy rasa gembira dgn apa yg saya lakukan sekarang...kdang2 bila duduk sorang2 termenung.. bergenang gak air mata.. air mata gembira...Dlm bisnes ni..saya berpeluang 'menyentuh' kehidupan org lain... bukan touch n go yer.. tapi menyentuh mereka.. mengajar mereka think big.. dream big..ada visi...keluar dari kepompong selesa.. percaya dan cinta dgn diri mereka sendiri..membantu mereka percaya yg mereka semua adalah unik, ada kekuatan tersembunyi dlm diri mereka... bukan takut dgn byg2 sendiri.... dan semuanya with the miracle of 'shaklee'...InsyaAllah.. dgn izin Allah jua,kerana apa jua yg saya miliki sekarang, dan apa jua yg saya curahkan kat biznes online saya..apa jua yg saya berikan buat anda dan mereka semua.. semuanya adalah anugerah dari Allah.. adalah milik Dia... datang daripadaNYA..bukan dari saya
Okeylah... cukup coretan utk malam ini..InsyaAllah saya akan kongsikan lebih banyak tips2 dan info2 berkaitan kesihatan.. kecantikan.. motivasi dan juga natural suplemen dalamblog ni.. sebab saya dah terdelete semua entry2 yg lepas2 (tahun 2012) dan byk entry lain yg dulu2..so kita mulakan fresh okay...
...Akhir kata.. jom kita kumpul bonus berganda yg Allah dah sediakan dlm bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ini.. jgn biarkan setiap detik yg berlalu pergi begitu sahaja... rugi yer...dan semga Ramadhan kali ini adalah Ramadhan terbaik buat kita semua.. Banyakkan bersedekah dan berdoa di bulan ini ya.."Perumpamaan orang yang menginfaqkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipat-gandakan bagi sesiapa yang Dia khendaki, dan Allah Maha Luas, Maha Mengetahui." 2:261"

No comments:

Post a Comment