Tuesday 12 December 2017

PENGEDAR SHAKLEE BINTULU : RUMAH IDAMAN KU

Asssalamualaikum dan pagi.. hari ni rasa nak share RUMAH IMPIAN saya..tempat di mana saya akan habiskan sisa-sisa hidup saya jika Allah bagi saya panjang umur..di sinilah nanti rumah tempat anak-anak saya berkumpul..dan cucu-cucu saya juga..Alhamdulillah, saya dah dapat membeli tanah di tempat impian saya, di tepi bandar dan ada laut, kawasan pula banyak hutan. Saya memang nak sebuah tempat yang jauh dari kebisingan ..saya nak satu tempat yang tenang dan mendamaikan..saya bersyukur, asbab business shaklee, saya berjaya membeli tanah untuk saya dirikan rumah impian saya..

Saya sebenarnya tak mengimpikan rumah yang terlalu besar..cuma saya berharap saya ada sebuah rumah sederhana besar tapi ada halaman rumah yang luas. Semestinya rumah idaman saya adalah rumah setingkat...saya tak berapa berminat dengan rumah dua tingkat..

Saya nak setiap anak saya ada ruang dan bilik yang lengkap dengan tandas setiap bilik. Ini untuk mudah menjaga aurat dan privasi.

Saya juga nak ada ruang tamu, ruang keluarga, bilik solat bergabung bilik bacaan dan majlis ilmu @ taklim @mengaji @tahlil dan sebuah office. Saya juga nak ada ruang santai di verandah..dapur juga ada verandah, ada bilik khas untuk urusan laundry.

dan sekeliling rumah nanti, ada pokok buah-buahan dan bunga... dari rumah saya saya nampak lautan yang luas ..bolehlah dapat pahala percuma setiap hari...kan memandang lautan pun dapat pahala..memuji ciptaan Allah..

Saya kongsi di sini impian saya, supaya jadi ingatan buat anak saya..ini lah impian ummi mereka di dunia yang sementara ini..

Saya harap di rumah ini lah nanti, majlis taklim akan di adakan oleh anak-anak saya..di rumah ini juga lah nanti, tempat kami menjamu tetamu ...di sinilah tempat transit untuk anak-anak ummi sebelum mereka memiliki kediaman sendiri..

Saya nak rumah ini, terjaga aurat setiap penghuni rumah...saya nak ada ruang khas lelaki dan perempuan jika suatu hari nanti ada cucu-cucu saya..

Oh ya ..saya ni asal kampung, dan semestinya saya akan kekalkan element kampung di halaman rumah saya, ada kolam ikan tilapia..konsep dalam rumah semestinya saya pilih english konsep..saya suka buaga ros dan warna putih..

rumah inilah syurga dunia untuk keluarga kami.. sama-sama ye doakan rumah impian saya akan siap ..

**jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_


UMMI ZUBARI
SID 892671
013-8342092
 
atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment