Thursday 6 August 2015

PENGEDAR SAHKLEE BINTULU : 6 VITAMIN PENTING UNTUK IBU HAMIL

Assalamualaikum dan selamat pagi... tentu ada di kalangan pembaca blog ni yang sedang hamil kan...

Tentu suatu pengalaman yang sangat seronok.. apalagi pengalaman pertama...tapi sudah lumrah alahan-alahan di awal kehamilan akan membuat para ibu rasa letih..lesu... kurang bertenaga...apalagi tiada keinganan untuk makan akan memburukkan lagi situasi...

Ibu-ibu harus tahu ya... kekurangan nutrisi akan memberi kesan buruk pada ibu dan bayi yang di kandung... jom kita tengok apa vitamin dan nutrien yang penting untuk ibu hamil :


 Vitamin-vitamin dan nutrien penting untuk ibu hamil:

 1. Zat Besi

Seorang ibu hamil mengepam lebih banyak darah ke seluruh badan. Kandungan darah ibu hamil lebih 50% dari biasa. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan sel darah merah menyebabkan anemia dan sangat bahaya kepada kandungan dan ibu sendiri.

2. B Complex

Ibu hamil memerlukan 7 nutrien dalam B Complex, terutama Asid Folik bagi tumbesaran bayi yang sempurna. B Complex sangat penting untuk pemeliharaan sel darah merah dan juga sistem saraf.

3. Vitamin C

Vitamin C sangat penting untuk penyerapan zat besi. Walaupun ibu dah makan zat besi tapi tanpa vitamin C, ibu tetap berpotensi untuk mendapat anemia.

4. Minyak Ikan

Minyak ikan sudah diketahui sangat penting untuk kesihatan otak, dan juga sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sangat penting untuk tindakbalas hormon.

5. Kalsium

Apabila badan kekurangan kalsium, ia boleh menyebabkan masalah pada tulang dan otot. Ibu hamil yang kurang kalsium berisiko untuk mengalami sakit-sakit tulang dan kekejangan otot.

6. Protein

Protein adalah nutrisi yang sangat penting.Ia adalah blok binaan bagi sel-sel badan kita. Protein yang sihat membina sel badan yang sihat serta otot yang sihat. Otot yang sihat mengelakkan pengumpulan lemak dalam badan.


Read more http://vitaminsemulajadi.com/



***jika anda berminat menjadi ahli shaklee atau inginkan penerangan lebih lanjut, atau ingin membeli anda boleh hubungi saya melalui :_
TUMARAWATI BINTI MANSHOR
SID 892671
call/sms/whatsapp : 013-8342092

atau, jika anda berminat untuk berjumpa atau mendapatkan produk shaklee ini, saya adalah pengedar aktif shaklee di BINTULU, SARAWAK….POS SELURUH MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPORE….

No comments:

Post a Comment